Kamera v dokumentárním filmu 4
- Kód:
- 304KDF4
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
- Anotace:
-
Předmět navazuje na „Kamera v dokumentárním filmu 3“. Vyučující vedou studenty ke správnému pochopení důležitosti přesné volby technických prostředků a technologických postupů. V semináři se také řeší nové moderní digitální metody zobrazování a jejich aplikace na dokumentární film.
- Požadavky:
-
Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.
- Cíle studia:
-
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.
- Osnova (a sylabus):
-
Úkoly: Jedná se o soubor seminárních přednášek, praktických ukázek a aktivního dialogu ukončených zkouškou.
Osnova:
Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.
Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.
Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK-- PORTRÉT - LETOPIS
Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu)- portrét člověka - seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam - rozhovor, na magnetofonu. Společně svoje záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.
- Studijní materiály:
-
Petr Prokop - Současné filmové kamery
Petr Prokop - Zakládání filmových kamer
Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu
Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.
Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958
Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Dokumentární tvorba - bakalář (oborový předmět)
- Kamera - bakalář (oborový předmět)