Seminář kameramanské tvorby 5
- Kód:
- 304SK5
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 3/T
- Vyučující:
- Petr POLÁK, Ivan ŠLAPETA, Jaromír ŠOFR
- Anotace:
-
Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
připravit posluchače pro práci filmového kameramana
- Osnova (a sylabus):
-
Scénář a kameramanská dramaturgie.
Možnosti a styl kameramanské práce - „Film-look“ - Módnost - Nadčasovost.
Ateliérové osvětlování - jaké druhy světelných zdrojů užíváme - Den - Podvečer - Svítání - Noc.
Tvář, okna, světelné zdroje v obraze, expozice a jak nám to vše komplikuje pohyb kamery.
Osvětlování v reálech - technologie - světelné zdroje - světelný poměr - korekční filtry - úskalí obrazových návazností interiéru a exteriéru - velké reály - kostel - nádraží - koncertní síň apod.
Noc jako obtížný kameramanský úkol.
Exteriér - krajina - město.
Strategie kameramana v období příprav a v natáčecím období, kameraman tvůrce versus kameraman strojník - morální aspekty tvorby.
- Studijní materiály:
-
J.C. Carriere, Vyprávět příběh
P. Brook, Pohyblivý bod
J. Pallasmaa, The architecture of image
P. Ward, Picture composition
V. Storaro, Writing with Light
G. Millerson, Lighting for television and film
Making Picture, A century of eurpen Cinematography
D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers
American Cinematographer Manual
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)
- Doporučený magisterský scénografie - film a televize (povinně volitelný předmět)