AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Seminář kameramanské tvorby 5

Zapsat
Kód:
304SK5
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
3/T
Vyučující:
Petr POLÁK, Ivan ŠLAPETA, Jaromír ŠOFR
Anotace:

Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.

Požadavky:
Cíle studia:

připravit posluchače pro práci filmového kameramana

Osnova (a sylabus):

Scénář a kameramanská dramaturgie.

Možnosti a styl kameramanské práce - „Film-look“ - Módnost - Nadčasovost.

Ateliérové osvětlování - jaké druhy světelných zdrojů užíváme - Den - Podvečer - Svítání - Noc.

Tvář, okna, světelné zdroje v obraze, expozice a jak nám to vše komplikuje pohyb kamery.

Osvětlování v reálech - technologie - světelné zdroje - světelný poměr - korekční filtry - úskalí obrazových návazností interiéru a exteriéru - velké reály - kostel - nádraží - koncertní síň apod.

Noc jako obtížný kameramanský úkol.

Exteriér - krajina - město.

Strategie kameramana v období příprav a v natáčecím období, kameraman tvůrce versus kameraman strojník - morální aspekty tvorby.

Studijní materiály:

J.C. Carriere, Vyprávět příběh

P. Brook, Pohyblivý bod

J. Pallasmaa, The architecture of image

P. Ward, Picture composition

V. Storaro, Writing with Light

G. Millerson, Lighting for television and film

Making Picture, A century of eurpen Cinematography

D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers

American Cinematographer Manual

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet304SK5.html