Světelně nestandardní scény
- Kód:
- 304SNS
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Jiří MACÁK
- Anotace:
-
Seminář je zaměřen na nestandardní, neběžné postupy snímání filmového obrazu. Jedná se hlavně o využití a realizaci tzv. „ amerických nocí a podvečerů “, dále různé netypické obrazové postupy jako je dosvětlování filmové suroviny či tzv. nebělící procesy. Seminář je završen praktickou zkouškou, realizovanou posluchači.
- Požadavky:
-
Znalosti technické, hlavně exponometrické, laboratorního zpracování. Dále tvůrčí kreativitu.
- Cíle studia:
-
Rozšíření znalostí a schopností v problematice nestandartního snímání obrazu
- Osnova (a sylabus):
-
Seminář je zaměřen na seznámení se zvláštními postupy při tvorbě filmového obrazu. Hlavně na realizaci a využití tzv. amerických nocí, podvečerních atmosfér, expozičního dosvětlování filmového obrazu, i tzv. nebělící procesy.
Při teoretickém rozboru a filmových ukázkách z dané tematiky si posluchači ověřují poznatky ze semináře, jako je například výtvarné řešení nestandardního obrazu. Při výuce jsou používány ukázky scén z filmů, ve kterých je nestandardní obraz použit. Seminář je završen natočením společného cvičení pro všechny posluchače semináře, ve kterém si ověřují získané poznatky a vyzkouší si postupy a prostředky, využívané při realizaci ( expoziční podmínky, barevné ladění obrazu, způsoby dosvětlování, pomocná zařízení, filtry a pod ).
Výsledná práce je společně číslována ve filmové laboratoři a výsledný obraz je vyhodnocen v semináři. V semináři jsou diskutovány i odborné otázky posluchačů a jsou konzultovány i další scénáře a projekty posluchačů.
- Studijní materiály:
-
M. Bičan : Barevné atmosféry Nestora Almendrose a Svena Nykvista - diplomová práce
Tomáš Kresta : Filtry a folie, bakalářská práce
Cinematographer manual
Američan Cinematographer
M. Holman : Podvečerní a večerní světelné atmosféry realizované v reálu a v ateliéru. ( dipl. práce 2001 )
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: