AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Manažer v informační společnosti 1

Zapsat
Kód:
305MIS1
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Petr SLÁDEČEK
Anotace:

Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými modely managementu. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky , volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním již udělali jiní.

Požadavky:

Zvládnutí základů marketingu, řízení, financování a právní problematiky tvorby a šíření AVD na úrovni bakalářského programu.

Cíle studia:

Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými modely managementu. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky , volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním již udělali jiní.

Osnova (a sylabus):

Pro některé hodiny připravím zvláštní materiály k rozdání a videoprojekce. Posluchači se budou aktivně účastnit hodin, na nichž se seznámí se základním rozsahem některé hodiny připravím hry, jež umožní studentům probíranou látku prožít takříkajíc „na vlastní kůži.“ Přednáška bude hodnocena na konci roku zápočtem.

Popis jednotlivých bloků :

1.Sám sobě manažerem. Co je management, kdo je manažer. Plánování a organizace času podle vlastních hodnotových priorit 2. Manažer a komunikace. Základní rysy a funkce komunikace. Argumentace správná a chybná. Porada jako nástroj vedení lidí a budování týmu. Prezentace a její zásady.

3. Manažer ve skupině a v týmu. Rozdíl mezi skupinou a týmem, stadia rozvoje skupiny, velikost skupiny. Tým, funkční a týmové role, synergie. Hra - Belbinovy týmové role.

4. Moc, pravomoc, vliv, autorita, vedení, vůdcovství. Vedení jako dělání správných věcí, řízení jako dělání věcí správně. Moc, pravomoc a autorita. Negativní vůdce. Jak poznat manipulaci a jak jí čelit. Asertivita.

5. Řízení a motivace. Co je organizační chování. Teorie motivace, motivační modely. Psychologická smlouva. Teorie očekávání.

6. Konflikt. Typy věcných vztahů - spolupráce, konflikt, soutěž. Chování při konfliktu, strategie zvládání konfliktu. Spor a problém, dialog a trialog, vyjednávání, projednávání, mediace a facilitace. (9.11.)

7. Personalistika a "lidské zdroje. Získávání pracovníků, nábor, výběr. Analýza, popis a specifikace práce. Projektování práce. Rotace pracovních míst, rozšíření a obohacení pracovní náplně. Plánování nástupnictví. Hodnocení. Zásady odměňování. Řízení podle cílů.

8. Organizační struktura a kultura. Podstata organizování organizace. Typy organizačních struktur. Hierarchie a pověřování, tým, matice, sítě. Neformální organizace. Organizační kultura.

9. Systémy. Systém jako celek složený z částí. Otevřené a uzavřené, hard a soft systémy. Tvorba systémových diagramů.

10. Marketing v praxi . Marketing jako manažerský proces. Marketingový audit. Třísložková analýza produktu. Produkt a služba. 7 P. Životní cyklus produktu. Funkční prvky, dostupnost a identita produktu. Konkurenční výhoda, přitažlivost odvětví. Přímá a nepřímá konkurence. Substituce. Segmentace. Marketing pro neziskové organizace.

11. Informace z dat. Přeměna dat na informace. Charakteristika „dobré“ informace. Informační systémy. (14.12.)

12. Technika jako pomocník. Pokročilá práce s IS / IT ( hostem ing.Jiří Berger, MBA).

13. Analýza otevřených zdrojů informací. Prezentace analytika zpravodajských, kompetitivních a znalostních systémů (PhDr.Jan Žbirka).

Přednášející : Petr Sládeček, Dip. Mgmt

Kontakt: mobil 723 919 408

E-mail: sladecek64@quick.cz, sladecek64@hotmail.com

Studijní materiály:

1. Bedrnová, E. & Nový, I.: Moc, vliv a autorita, Management Press, Praha 2001

2. Covey, S.R: Sedm návyků vůdčích osobností, Pragma, Praha 1994

3. Donelly Jr., James H. - Gibson, James L. - Ivancevich, John M : Management, Grada, Praha, 1997,2000,2002

4. Fischer,R.-Ury, W.: Dohoda jistá, Management Press, Praha 1995

5. Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky, Management Press, 3. vydání , Praha 2001

6.. Palmer, Sally - Weaver, Margaret: Úloha informací v manažerském rozhodování, Grada, Praha 2000

7. Plamínek, J.: Řešení konfliktů a umění rozhodnout, Argo, Praha 1994

8. Šuleř, O.: Jak řídit a vést porady, Computer Press, Praha 2001

9. Ury,W.: Jak překonat nesouhlas, Management Press, 3. vydání Praha 2002

10. Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace, Portál, Praha 2000

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305MIS1.html