Marketingová komunikace 2
- Kód:
- 305MK2
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Pavel MAURER
- Anotace:
-
Studenti budou seznámeni se základními pojmy v oblasti mezilidské, reklamní a marketingové komunikace (produkt-price-placement-people-promotion). Průběžně bude upřesňována nejběžnější odborná terminologie v oboru, pochopení struktury fungování klasické reklamní agentury s důrazem na spolupráci s produkčními firmami. Pokusíme se společně poodhalit kouzlo správného a přesného zadání - briefu a představení některých významných stavebních kamenů tvůrčího procesu. Praktické cvičení bude zaměřeno především na dvě významné součásti marketingové, ale i jakékoli jiné profesní komunikace: osobní prezentační schopnosti, způsoby jak prodat svůj projekt, nápad a dále pak některé základní principy jak vyhodnocovat svoji osobní roli v pracovním kolektivu. Leitmotivem celého semestru pak je vznik, budování a vývoj značky (brandu) jakožto základního stavebního kamene veškeré marketingové komunikace.
- Požadavky:
-
úspěšné absolvování přednášek Marketingová komunikace 1
- Cíle studia:
-
Vytvoření schopnosti studentů uvažovat o své práci z pohledu marketingu
- Osnova (a sylabus):
-
1. Marketingová komunikace
Co je to marketingová komunikace? (Product/Price/Positioning/Placement/Promotion/People).
Briefing (Kdo/co/kdy/kde/jak/za co). Systém zadání a zpracování zakázky. KISS + SMART.
Reklama jako fenomén doby - citace studentů (1994-2004). Citace D. Ogilvy
2. Agentura
Jak funguje reklamní agentura, charakteristika jednotlivých oddělení. Angličtina v reklamě, odborná terminologie. Jak vypadá komunikační agentura (reklama, public relations, One-2-One nebo B-2-B komunikace, ATL, BTL, Internet). Prezentace agentury (credentials Ogilvy Group). Produkce. In house a externí produkce. Produkce TV, Foto, Print?(vliv na výběr tvůrčího týmu, casting-bolest malých trhů, lokace (Forte), režisérské stáje, jak dělat showreel?
3. Kreativita
Kdo kreativně vytváří reklamu? Vztah agentury a externích umělců. Umělci v reklamě (zneužití a využití). Schopnost zkratky. Jak vzniká autorský nápad? Autorský honorář. Právní aspekty „umělecké smlouvy“. Nebezpečí kradení nápadů. Kdo je skutečným autorem v reklamě? (jak vznikla značka Forte - vývoj storyboardu a strategie klienta).
Kritéria úspěchu (single minded, vtip, zkratka, moment překvapení, memorable moment, tech. dokonalost).
4. Festival reklamy
Projekce Cannes, Epica, Portorose (komentovaná projekce nejzajímavějších reklam na světě).
5. Reklama bez hranic?
Existuje? Specifika mezinárodního a lokálního pojetí reklamy (komentovaná projekce, Diesel Jeans „for your successful living“). Apple Macintosh Story.
6. Sponzoring
Umění sponzoringu aneb jak získat finančního partnera pro svůj projekt film/divadlo/výstavu/sportovní klub a nepřipadat si jako žebrák? (3oaks, Gurmán, film, Festival). Goodwill, Corporate Citizen. Forma nabídky, marketingová znalost situace a potřeb budoucího partnera. Nedávat číst scénář! Mecenášství, globální problémy (Shell, Cannon-wild Life, Benetton, British Gas).
7. Brand Stewardship
Brand building, Brand awareness, Corporate Identity. Příklady zachování stylové jednoty v rámci reklamní komunikace (Vývoj projektu Gurmán/Grand Restaurant. 360 Degree Branding.
8. Pivní Positioning
Tajemství správné komunikace a positioningu, aneb - neskutečné historky fungují nejlépe! „Neuvěřitelné vlastnosti piva“. Nejslavnější TV reklamy na pivo v Evropě a USA.
9. VOLVO Brand Building
Jednotný způsob komunikace zaručuje bezpečnou a trvalou pozici značky na trhu.
10. Jak zabít nápad?
Základní zásady tvůrčího procesu v reklamě. 10 zaručených rad jak definitivně zničit dobrou myšlenku.
11. Umění prezentace
Nejdůležitější body správné prezentace projektu či nápadu. Technické i osobnostní předpoklady úspěchu. Hodnotící žebříček A-B-C. Má PowerPoint nějakou Power?
12. Reklamní text
Každé textové sdělení má své zákonitosti. Co psát a co nepsat. Claim - slogan - headline. Lidé chtějí slyšet příběhy.
13. Křehký pojem loajalita
Co je to CRM, „One 2 One“ komunikace, reklama je nezvaný host, který chce násilně vniknout do našich životů - jak to jde jinak? Boj značek.
14. Umělci v reklamě
Ti, co nikdy, ti co vždy, ti co neztratí svou tvář. Nebezpečí personifikace značky s „face“.
UBS - nedělní chvilka poezie.
15. The God has an Image Problem a IKEA Ostrava
Dvě případové studie zajímavých komunikačních projektů.
- Studijní materiály:
-
Kotler, Philip: Marketing Management
Ogilvy, David: Zpověď muže reklamy
Ogilvy, David: Ogilvy o reklamě
Toscani, Olivier: Navoněná zdechlina
týdeníky:
Strategie
marketing & Media
Websites:
www.advertising.com
www.mam.cz
www.istrategie.cz
www.brandchannel.com
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)