AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Mediální právo

Zapsat
Kód:
305MP
Zakončení:
ZK
Kredity:
2
Rozsah:
16/S
Vyučující:
Petr OSTROUCHOV
Anotace:

Právní úprava a regulace médií v České republice (rozhlasové a televizní vysílání, tisk, internet, audiovize, regulace reklamy). Podmínky podnikání na mediálním trhu, regulační orgány státu, stavovská a profesní samoregulace. Základy soutěžního práva. Ochrana osobnosti a dobré pověsti a názvu právnických osob v médiích.

Požadavky:

úspěšné absolvování Autorského práva 1 a 2,

Cíle studia:

Cílem přednášek je seznámit studenty s právními normami, které mají bezprostřední vztah k práci v médiích

Osnova (a sylabus):

1. Obecně o médiích - pojem, systém, právní úprava.

2. Rozhlasové a televizní vysílání. Směrnice EU a Rady Evropy vztahující se k vysílání.

3. Tisková média a internet.

4. Audiovize - podmínky podnikání, koprodukční vztahy včetně mezinárodních.

5. Regulace reklamy - obecně a ve vysílání, klamavá a skrytá reklama, product placement.

6. Nekalá soutěž a ochrana spotřebitele. Zákon o ochraně hospodářské soutěže.

7. Ochrana osobnosti a ochrana dobré pověsti a názvu právnické osoby v médiích.

8. Obecně o regulačních orgánech a nástrojích mediálního trhu v ČR.

Podmínkou atestace je úspěšné složení ústní zkoušky a alespoň 75% účast na přednáškách.

Studijní materiály:

Petr Ostrouchov: Audiovizuální a mediální právo; AMU 2006

Aleš Rozehnal: Mediální právo; Aleš Čeněk s.r.o. 2004

Zuzana Císařová, Veronika Křesťanová: Zákon o regulaci reklamy; Linde 2002

Filip Winter a kolektiv: Právo a reklama; Linde 1996

Karel Knap, Jiří Švestka, Oldřich Jehlička, Pavel Pavlík, Vladimír Plecitý: Ochrana osobnosti; Linde 2004

Stanislav Devátý, Petr Toman: Ochrana dobré pověsti a názvu právnických osob; Linde 2001

Poznámka:

Předmět lze splnit v letním semestru 1. nebo 2. ročníku.

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305MP.html