AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Podnikání v komerčních médiích 2

Zapsat
Kód:
305PKM2
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Kateřina FRIČOVÁ
Anotace:

Přednášky budou rozděleny do tří základních okruhů - TV, rádia, print. Důraz bude kladen na pochopení všeho, co mědia spojuje a zároveň jejich odlišnosti - např. ve způsobu prodeje reklamního času - prostoru, finanční náročnosti. Sudenti se seznámí se základními programovými žánry u rádií, rozdělení u printů, u TV se budeme věnovat především regionálním a kabelovým.

Požadavky:

úspěšné absolvování přednášek Podnikání v komerčních médiích 1

Cíle studia:

Základní seznámení s principy podnikání v oblasti komerčního tisku, rozhlase a televizi. a

Osnova (a sylabus):

Televize, rozhlas, tisk

Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby

Zákony společné, zákony odlišné

Způsoby financování jednotlivých médií

Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy

Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů

Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.

Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“

Na základě zkušeností z loňského roku - regionální, lokální televize - způsoby a odlišnosti práce, financování

Co přinese digitalizace, obsazování multiplexů, vztah ČTÚxRRTV

Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování

Rádia

Předpokládám nulovou znalost

Základní rozdělení progamové - proudové, blokové

Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč

Pro zájemce o další licenci?co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?

Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV

Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV

Mediaprojekt

Obchodní zastoupení

Print

Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství

Vztah novinářů a inzertního oddělení

Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix

Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.

V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.

Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.

Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.

Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.

Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.

Požadavky k zápočtu

Ukončeno testem, který je rozdělen do 4okruhů:

Legislativa, TV, Rádia,Printy

Otázky vycházejí z probraného učiva, jsou bodovány, dle celkového počtu bodů pak vypočítaná známka. Nebude-li dosaženo průměru, student bude mít možnost opravit při ústní zkoušce.

Kateřina Fričová

Kontakt: fricovak@centrum.cz

Studijní materiály:

Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb

Tiskový zákon 46/2000 Sb

Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb

www.radiotv.cz

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305PKM2.html