AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Programování a obchod

Zapsat
Kód:
305PO
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Petr SLÁDEČEK
Anotace:

Interaktivní přednáška seznámí studenty s programováním evropských otevřených (free) televizí, komerčních i veřejnoprávních. Druhým cílem je seznámit studenty s nejdůležitějšími aspekty mezinárodního obchodu s audiovizuálními díly a s odbornou terminologií anlgosaské licenční smlouvy.

Požadavky:

Přednáška je určena studentům magisterského stupně a předpokládá zvládnutí předchozí látky ze souvisejících oborů na úrovni bakalářské.

Cíle studia:

seznámení studentů s programováním evropských otevřených (free) televizí, komerčních i veřejnoprávních. Druhým cílem je seznámit studenty s nejdůležitějšími aspekty mezinárodního obchodu s audiovizuálními díly a s odbornou terminologií anlgosaské licenční smlouvy.

Osnova (a sylabus):

1. Nejdůležitější zásady televizního obsahu. Tvorba programového schématu jako výsledku zamýšlené obsahové strategie. Poslání, vize, hodnoty, cíle, plány. Celek programu sestavený z pořadů .

2. Programování televizního kanálu. Řízení značky a pozice na trhu, PR a vnější komunikace, on-air promotion, kampaň, relevantní set kanálů na dálkovém ovládání, sponzoring, televizní pořady na internetu, průzkum sledovanosti.

3. Přehled televizních žánrů I. Zpravodajství a publicistika, sportovní, hudební aj. přímý přenos, magazíny, dokument, animovaný film, zábavní pořady soutěžní aj., reality show, docu-soap.

4. Přehled televizních žánrů II. Žánry dramatické - seriál, série, soap opera, daily soap, telenovela, sitkom. Historie a současný rozvoj v evropské a americké televizi, produkční a producentská specifika.

5. Programová strategie v konkurenčním prostředí. Cílení pořadu, budování publika, tok pořadů ve vysílání, protiprogramování, tzv. schedulerské strategie a taktiky ( dayparting, stripping, bridging, hammocking aj.), tematické dny.

6. Minutová a vteřinová mikrostruktura programového schématu, komerční breaky, on-air promotion, reklama, sponzoring, reklama ve veřejném zájmu.

7. Převzaté pořady a archiv, programová knihovna a její management. Jak ve vysílání efektivně nakládat s programovou knihovnou převzatých pořadů a s archivem původní tvorby.

8. Prostředí mezinárodního obchodu. Jak se pohybovat ve světě mezinárodních filmových a televizních trhů a a co je k tomu třeba umět a znát. Nejvýznamnější producenti a distributoři, jaké filmy a TV pořady u nich lze nalézt.

9. Umění obchodního vyjednávání. Strategie a taktika obchodního vyjednávání. Umění negociace a snižování ceny . Co je BATNA.

10. Obchodní vyjednávání v televizní praxi.. Cesta smluvního a licenčního procesu. Licenční smlouva o převodu TV vysílacích práv. Merchandising, publishing. Formátová práva.

11. Anglosaská licenční smlouva. Prvky smlouvy, nutné podmínky smlouvy. Anglosaská terminologie v licenčních smlouvách.

12. Správná administrace kontraktu. Od osobního jednání či korespondence přes deal memo ke smlouvě. Teorie a praxe. Typy uzavřených obchodů např. volume deal, exclusive output deal a jejich specifika.

13. Evropská televizní regulace a její standardy. Stručně o Směrnici EU Televize bez hranic a její aplikaci v mediální legislativě evropských zemí. Speciální zaměření na obsahovou regulaci TV vysílání.

Přednáška bude hodnocena na konci semestru zkouškou. Zkouška bude ústní, formou diskuse. Studenti by měli být schopni navrhnout např. základní vysílací strukturu televizní stanice vstupující na trh, nebo její marketingovou strategii. Samostatnou otázkou je vždy interpretace anglicky psané licenční smlouvy.

Přednášející : Petr Sládeček, Dip. Mgmt

Kontakt:: mobil 723919408

E-mail: sladecek64@quick.cz, sladecek64@hotmail.com

Studijní materiály:

Blumenthal H.J., Goodenough O.R.,: This Business of Television, Billboard Books , New York 1991 a

Vane E.T., Gross L.S.: Programming for TV, Radio and Cable, Focal Press Boston-London, 1994.

The Guerilla Film Maker?s Handbook, Chris Jones and Genevieve Joliffe, Continuum Intl Publishing Group - Academi, London-New York, 2000 - 2003

Guerilla Film Makers Movie Blueprint, Chris Jones, Continuum Intl Publishing Group - Academi, London-New York, 2003

Mediální slovník ARBO media, ARBOmedia, Praha 2004

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305PO.html