Dílna střihové skladby 6
- Kód:
- 306DSS6
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 3/T
- Vyučující:
- Jan DAŇHEL, Antonie JANKOVÁ, Ivo TRAJKOV, Drahomira VIHANOVÁ
- Anotace:
-
Dílna by měla akcentovat otevřené formy myšlení o filmu a filmem, konkrétně pak obrazu a zvuku, sledovat jejich vztahy(nejen) s důrazem na střihovou skladbu a na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu.
- Požadavky:
-
Připravenost věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících z realizace praktických cvičení.
- Cíle studia:
-
Úspěšná realizace všech společných a oborových cvičení. Zúročení poznatků nabytých v rámci programu dílny.
- Osnova (a sylabus):
-
Klíčové slovo: ANALOGIE
Pomocné výrazy: Alchymie, Anachronismus, Anarchismus, Bresson, Flusser, Godard, Hudba, Kinematograf, Obraz, Rám, Rozdělení, Spojení, Surrealismus, Zvuk.
Ideál.
Praxe a teorie je v dialektické rovnováze..
Teze.
Střihová skladba, jako myšlení o filmu(a skrze film), vzhledem k jeho komplexnosti a potenci.
Osvobozování se od diktátu trhu; - neupřednostňuji tedy to, co Film je, ale to, co teprve bude. Učit se číst materiál a učit se učit číst materiál (režiséra).
Princip hry. Rozšíření herního pole ?myšlení o filmu? o kontext výtvarného projevu, divadla, hudby či fotografie, jako obecných principů spojení a vzájemného rozpouštění obrazu a zvuku. Zvuku jsme stále ještě dlužni.
Akcent na otevřenou formu záběru-sekvence-filmu, zejména s ohledem na možnosti rozšiřování a osvobozování prostor obrazu a zvuku, rámu a mimoobrazového pole.
Pozornost ke skutečnosti a jejím průběhům.. Sen, podvědomí, záslechy, řečové stereotypy, montážní představy sleduj bližního..
Dialog, výzva k JEDINEČNOSTI VÝRAZU. Princip touhy , princip reality.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Střihová skladba - magistr (oborový předmět)