Periferní oblasti filmové a TV tvorby
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Po S |
|||||||||||||
Po L |
|||||||||||||
Út S |
|||||||||||||
Út L |
|||||||||||||
St S |
|||||||||||||
St L |
|||||||||||||
Čt S |
312
– Učebna KSS (Lažanský palác) VODSEĎÁLEK I. |
||||||||||||
Čt L |
312
– Učebna KSS (Lažanský palác) VODSEĎÁLEK I. |
||||||||||||
Pá S |
|||||||||||||
Pá L |
- Kód:
- 306POFT
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 26/S
- Vyučující:
- Ivo VODSEĎÁLEK
- Anotace:
-
Filmová a televizní tvorba zahrnuje v sobě kromě filmů, které jsou profesionálně perfektní, myšlenkově skvělé a jsou hodnoceny jako projev skutečného kvalitního umění i širokou oblast filmů jednak nepovedených, ale a to je důležitější, širokou škálu děl profesionálně dokonalých, které se však podbízejí pokleslému vkusu.
- Požadavky:
-
Uvědomění si tématického propojení filmové tvorby v širších souvislostech kultury.h
- Cíle studia:
-
Cílem je seznámení s pokleslými žánry filmové a televizní tvorby a schopnost jejich věcné analýzy z profesního hlediska.
- Osnova (a sylabus):
-
Je třeba tuto oblast mapovat a studovat proměnlivost hierarchie hodnot. Společně se studenty bude hledána hranice, která by neměla být překračována. Všechny naznačené problémy budou v zadaných pracech řešeny na konkrétních filmových dílech.
1.Seznámení s problematikou.
Vymezení pojmů: umění, poezie, pravda a pravdivost, mystifikace, fantazie, pohádka,realismus, vkus, kýč, banalita, triviálnost, nařízené náměty.Zadání témat k seminárním pracem.Vertikální časové pohledy na problematiku
/Každá práce by měla v daném úseku odpovídat na otázky dané v úvodní přednášce/
2. Období němého filmu a kouzlo nechtěného
3. Nástup zvuku a měšťanská idyla
4. Válečná léta, vlastenectví a svět bohatých
5. Totalitní lži - předválečný nacismus a poválečné sovětské filmy
6. Budovatelská tématika, motivy radosti a vynucený positivní přístup
7. Poválečná produkce a příkon ke cool dramatice. Horizontální pohled v řešení jednotlivých problémů
8. Zábava v jednotlivých žánrech. Pravdivost a mystifikace
9. Krutost a hrůza jako vyhledávané motivy
10. Proměnlivá hranice zobrazení sexu a vulgarita
11. Videoklipy - básně i obraz ubohosti
12. Reklamy - motivy, emoční útoky, podbízivost, přesvědčování
13. Otevření diskuse a závěry přednášejícího
Mimořádný program:
Rozbor hraných filmů z 30. let o Africe dokumentující evropský pohled na domorodce a srovnání s historickou skutečností.
- Studijní materiály:
-
Doporučená literatura a filmy budou upřesněny s jednotlivými studenty, kteří budou zpracovávat daná témata. Bude kladen důraz na jejich vlastní výběr.
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)