AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Reklamní fotografie

Zapsat
Kód:
307RFO
Zakončení:
ZK
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Štěpán GRYGAR, Jan MĚŘIČKA, Rudolf PREKOP, Bohumír PROKŮPEK
Anotace:

Základní seznámení s prací pro využití fotografie v reklamě. Student je veden k zvládnutí technické stránky vzniku fotografie až po konečné zpracování. Dokonalé řemeslné zpracování je zde zásadním předpokladem pro realizaci vlastních nápadů.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Teoretická část poskytne seznámení s využitím fotografie pro reklamní účely na základě ukázek.

Svůj záměr každý student či studentka písemně zdůvodní a popíše svůj fotografický přístup a zamýšlené grafické řešení. Tuto explikaci předloží na druhé hodině semináře, kdy při konzultaci s pedagogem bude posuzována vhodnost výběru, zvolený přístup a bude dohodnuto použití černobílého či barevného materiálu.

Praktická část bude zahrnovat společné konzultace nad vznikajícími fotografiemi.

Fotografie se nejprve konzultují s příslušným pedagogem - fotografem (část 1/ s B. Prokůpkem, část 2/ s Š. Grygarem, část 3/ s R. Prekopem a část 4/ podle zvoleného tématu) a po jejich odsouhlasení se realizuje grafická stránka.

Cílem tohoto předmětu je vést studenty k invenčnímu řešení grafické stránky úkolů z oblasti reklamní fotografie. Důraz bude kladen jak na kreativitu, tak na koncepční uchopení celého problému a jednotu obrazové a typografické stránky zadání.

Současně se budou konat společné konzultace, které jsou povinné a jejichž termíny budou oznámeny po zahájení výuky.

Úkoly: (cvičení 2P6)

Odevzdávají se technicky dokonalé fotografie nebo diapozitivy a nátisky grafického řešení:

1/ spotřební zboží - foto: 2 snímky sortimentu jakýchkoliv výrobků fotografované

a/ tak, aby vynikly všechny jejich kvality - tj. dokonalé věcné zobrazení při zachování výtvarného kultivovaného řešení

b/ tak, aby snímek upoutal nápadem a výtvarným řešením a bylo možné ho dále použít pro grafické zpracování

grafika: inzertní strana nebo dvoustrana reklamního katalogu nebo jiné tiskoviny

(fotografie může být použita jedna nebo více)

2/ výrobek - foto: 2 snímky jakéhokoliv výrobku - určené pro reklamní poutač

a/ tak, aby vynikly všechny jeho kvality - tj. dostatečně popisně

b/ tak, aby bylo zřejmé o jaký výrobek jde, ale především, aby snímek upoutal

nápadem a výtvarným řešením

grafika: snímek řešený současně s vlastním vymyšleným sloganem

3/ model - foto: 1 snímek s využitím modelu (lidské tělo nebo jeho fragment) pro reklamní billboard nebo citylight - určený k propagaci neziskových, charitativních a humanitárních organizací.

Odevzdávají se černobílé nebo barevné fotografie min. formátu 24 x 30 cm nebo barevné diapozitivy (min. formátu 6x9 cm) a tisky uvažovaného grafického řešení.

Provedení grafické realizace v součinnosti s grafikem.

Hodnocení:

Klasifikovaný zápočet. Každá část je hodnocena příslušným pedagogem zvlášť a na konci roku u kaluzur je provedena závěrečná klasifikace při společném hodnocení všemi pedagogy.

Podmínkou pro hodnocení je odevzdání všech fotografií v digitální podobě ve formátu TIF v rozlišení 300 dpi při rozměru delší strany fotografie 250 mm.

Jména přednášejících: Mgr. Štěpán Grygar, Mgr. Rudo Prekop, Mgr. Bohumír Prokůpek,

Kontakt: Štěpán Grygar - tel. 732 661 938

Rudo Prekop - tel. 737 609 562

Bohumír Prokůpek - tel. 602 277 375

Studijní materiály:
Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet307RFO.html