AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Elektroakustická hudba

Zapsat
Kód:
308EAH
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Pavel KOPECKÝ
Anotace:

Posluchači se seznamují s vývojem elektroakustické hudby od jejího vzniku až po současnost, s možnostmi jejího využití v auditivní i AV tvorbě. Posluchači si prakticky vyzkouší tvůrčí práci s výrazovými prostředky EA hudby a možnosti využití prostorového zvuku. Seznámí se nejnovějšími díly domácích i světových autorů elektroakustické hudby.

Požadavky:

Znalosti a dovednosti nabyté v hudebních předmětech předchozího studia.

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámení s vývojem elektroakustické hudby od jejího vzniku až po současnost a s možnostmi jejího využití v auditivní i AV tvorbě

Osnova (a sylabus):

1) Historie elektroakustické hudby.

2) Vývoj hudebních nástrojů užívaných v elektroakustické hudbě - Trautonium, Martenotovy vlny, a další. Moogův syntezátor.

3) Music for tape - postupy zpracování hudebního materiálu při užití magnetického záznamu zvuku, technická omezení. Americká škola - V. Ussachewsky.

4) Německá škola - tvorba na základě elektronicky vyrobených zvuků.

5) H. Eimert a K. Stockhausen - hlavní představitelé německé školy. Ukázky z tvorby.

6) Francouzská škola - tvorba na základě natočených konkrétních zvuků.

7) P. Schaeffer a P. Boulez - hlavní přestavitelé francouzské školy. Ukázky z tvorby.

8) Další významné osobnosti světové EA hudby - E. Varese, I. Xenakis, M. Subotnik...

9) Kombinace tradičních hudebních nástrojů a elektroakustické hudby.

10) Tvůrčí práce s elektronickým zvukem v sekvenceru - interaktivní generátor frází.

11) Transformace MIDI eventů - software pro interaktivní hudební tvorbu s pomocí počítače Koan, Acid, ReBirth.

12) Prostorový zvuk v oblasti elektroakustické hudby.

13) Nová tvorba, instalace, multimediální využití elektroakustické hudby.

Studijní materiály:

S. Pellman - AN INTRODUCTION TO THE CREATION OF ELECTROACOUSTIC MUSIC

V. Syrový - Technické základy elektroakustické hudby

E.R. Miranda - Computer Sound Synthesis for the Electronic Musician

CH. Dodge, T. A. Jerse - Synthesis, Composition and Performance

D. Forró - Počítače a hudba

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet308EAH.html