AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Elektroakustická tvorba 1

Zapsat
Kód:
308EAT1
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Pavel KOPECKÝ
Anotace:

Posluchači se seznamují s šíří tvůrčích postupů, výrazových prostředků, přístrojovým i softwarovým zázemím v oblasti elektronického zvuku. Pomocí dílčích úkolů jsou vedeni k získání řemeslné zručnosti, tvůrčího nadhledu a ke zdokonalování svého estetického cítění. Realizují požadovaný zvukový komplex vytvořením a kreativním zpracováním elektronických zvukových objektů.

Požadavky:

Absolvování předmětů Elektroakustika 1+2, Elektronická úprava zvuku 1+2 a Základy elektroniky.

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit posluchače s šíří tvůrčích postupů, výrazových prostředků, přístrojovým i softwarovým zázemím v oblasti elektronického zvuku.

Osnova (a sylabus):

1/ Elektronický zvuk. Historie, důležité pojmy, možnosti uplatnění v audio a AV dílech.¨

2/ Zaměření tvorby elektronického zvuku

a) k simulaci naturálního akustického zdroje

b) k vytváření nových zvukových objektů (netradiční zvuky)

3/ Parametry elektronického zvuku. Základní periodické kmity a šum.

4/ Analogové a digitální zdroje EA zvuku. Generátory, oscilátory.

5/ Syntezátory, historický vývoj hardwarových syntezátorů. Kompaktní a modulární typy syntezátorů.

6/ Syntezátor jako počítačový program. Samostatné (Standalone), a vložené moduly (Plugin). Standardy Dxi, VSTi, MAS a RTAS.

7/ Modulace parametrů elektronického zvuku.Tvorba obálek a permanentních modulačních signálů pro parametr síly, výšky a barvy zvuku.

8/ Editace elektronického zvuku - počítačové programy pro zpracování elektronického zvuku - Sound Diver, Avalon, Softsynt, Syntworks atd.

9/ Úrovně pracovního postupu ve zvukovém editoru od jednotlivých zvukových elementů přes jejich vrstvení (layer) k výslednému zvukovému objektu (voice).

10/ Tvorba zvukových elementů pomocí některých typů elektronické syntézy (aditivní syntéza, FM syntéza?). Příklady dalších možných typů syntéz a jejich uplatnění při tvorbě elektronických ruchů a atmosfér.

11/ Možnosti tvůrčí práce na layerové úrovni - pitch, dynamika, envelope, LFO atd.

12/ Možnosti tvůrčí práce na úrovni voice - split, slučování layerů, time shift, loop.

13/ Vyšší úrovně editace - slučování voice, instrumentů, efektové a prostorové úpravy výsledného elektronického zvuku.

Studijní materiály:

S. Pellman - AN INTRODUCTION TO THE CREATION OF ELECTROACOUSTIC MUSIC

V. Syrový - Technické základy elektroakustické hudby

V. Syrový - Hudební akustika AMU 2003

E.R. Miranda - Computer Sound Synthesis for the Electronic Musician

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 23. 4. 2007
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet308EAT1.html