Rozbory animovaných a experimentálních filmů 1
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Po S |
||||||||||||
Po L |
||||||||||||
Út S |
||||||||||||
Út L |
||||||||||||
St S |
||||||||||||
St L |
||||||||||||
Čt S |
308
– Učebna 5 (Lažanský palác) KERBACHOVÁ B. |
|||||||||||
Čt L |
||||||||||||
Pá S |
||||||||||||
Pá L |
- Kód:
- 309RAE1
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Bohdana KERBACHOVÁ
- Anotace:
-
Předmět je rozdělen do čtyř částí, z nichž každá má jiný program:
3. semestr je věnován rozborům avantgardních filmových děl.
4. semestr je věnován rozborům školních cvičení, absolventských filmů a filmů absolventů katedry.
5. semestr rozborům multimediálních děl.
6. semestr je zaměřen na analýzy konkrétních významných nebo strukturálně zajímavých animovaných filmů.
- Požadavky:
-
Učebna s VHS a DVD přehrávačem.
- Cíle studia:
-
Cílem semináře je systematicky pěstovat a rozvíjet analytické myšlení studentů a průběžně je ověřovat na tvorbě konkrétních rozborů.
- Osnova (a sylabus):
-
Náplní 3. a 5. semestru bude seznámení posluchačů s klíčovými osobnostmi světového i domácího experimentálního filmu, jejich stěžejními díly a specifickými výrazovými postupy.
V zájmu přehlednosti dané problematiky i s ohledem na vývojové aspekty bude výuka probíhat chronologickou formou; počínaje tvorbou avantgardních umělců ve 20. a 30. letech 20. století, přes komplikovaný vývoj filmového média na počátku let šedesátých, po současné elektronické umění, zejména videoart.
Seminář bude kombinovat projekce významných snímků z dané oblasti
( s přihlédnutím k jejich dostupnosti), jejich (pokud možno) skupinovou interpretaci a přednášky, které posluchače nejen seznámí s postuláty a tendencemi filmového experimentu, ale budou usilovat o jeho zasazení do širšího kontextu vývoje moderního a postmoderního vizuálního umění.
Smyslem předmětu bude pochopení rozsáhlé proměny vizuálního a audiovizuálního umění i obrazu samotného, která byla započata vynálezem filmu a v současnosti kulminuje v umění nových médií a intermedialitě.
1. Francouzská filmová avantgarda 20. a 30. let - souvislosti v jiných kulturních oblastech
2. Německá filmová avantgarda
3. Ruská filmová avantgarda
4. Avantgardní pokusy v Čechách (Lehovec, Kučera, Vávra, atd.)
5. USA - nezávislý film
6. Poválečné avantgardní školy
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (oborový předmět)