AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
106FL1
Zakončení:
Z
Kredity:
9
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Anotace:

Flétna je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na flétnu potřebuje. Pomocí méně náročných etud i skladeb přednesového charakteru se označí studentovy nesprávné návyky či vůbec do té doby neřešené problémy ve hře na nástroj.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:
Cíle studia:

Na jednodušších etudách a přednesových skladbách se rozpoznají jednotlivé nástrojové a hráčské problémy, ty se mohou týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky.

1. Technická problematika se vyučuje pomocí snadnějších etud - Ernesto Köhler, N. Platonov, Emil Prill ,

2. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení.

3. Hudebnost a principy interpretace se vyučují na skladbách skladatelů např. Benda, Händel, Ibert , Händel, Eben

Osnova (a sylabus):

Flétna je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na flétnu potřebuje. Má za cíl studenty připravit na samostatnou dráhu sólisty, komorního hráče či hráče výborného orchestru. také oblast pedagogického rozhledu není pominuta, absolvent bude připraven k pedagogické dráze na středních školách a konzervatořích. Do předmětu musí studenti vykonat přijímací zkoušku , na které se hodnotí hudební talent, schopnost pódiového hraní a přiměřená technická zralost. Primární složkou výuky je rozpoznání nesprávných návyků, či neřešených problémů které si student přinesl s sebou . Mohou se týkat hlavně tvoření tónu, nesprávného dýchání a neznalosti principů správné techniky. Technická stránka hry na nástroj se vyučuje pomocí snadnějších etud - Ernesto Köhler ,N. Platonov Emil Prill , kde je možné přesně ukázat, v čem je nutná náprava a jak tohoto, co možná nejefektivněji, dosáhnou. Jedná se především o nácvik pozdržení první noty ze skupinky rychlejších např. první a třetí ze čtyř šestnáctinových not, či první ze tří v triole apod. Individuální cvičení pro tónovou kulturu, principy správného nátisku a dechová cvičení jsou také součástí výuky a jsou vedeny tak, aby každé cvičení odpovídalo individuálním schopnostem studenta. Hudebnost a principy interpretace barokní a klasické literatury se vyučují na skladbách skladatelů např. Benda ,Händel , Ibert , Händel , Eben

Studijní materiály:

Köhler, Ernesto: Etudy op. 33

Platonov,N. :

Prill, Emil: 24 etud op.

Fürstenau, A. B. : Exercices pour la Flute op. 15

Benda, Jiří Antonín: Sonáta G dur pro fl. a kl.

Händel , Georg Friedrich: Sonáty pro flétnu

Eben, Petr: Sonatina semplice ? fl.

Vaňhal, Jan Křtitel : Sonáta pro flétnu a klavír

Devienne , Francois: Koncert G

Pergolesi, Giovanni Battista : Koncert G dur

Fils ,Antonín: Koncert D dur

Burian, E. F. : Ztracené serenády pro fl. a kl.

Mozart, W. A. Andante C d

Ibert, Jacques : Piece pour Flute seule

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106FL1.html