Hra na hoboj 4
- Kód:
- 106HO4
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 7
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
- Anotace:
-
Hoboj plní funkci orchestrálního nástroje a zaujímá i výrazné místo v komorní hudbě a v sólových skladbách. V předmětu je vytvářena vlastní osobnost studenta pomocí skladeb s větší možností použití studentovy fantazie. Schopnější studenti se již začínají učit principům dvojitého staccata.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
- Cíle studia:
-
Veškerá problematika týkající se hry na hoboj-prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se začne vyučovat dvojité staccato.
1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost- L . Bleuzet, E. Bozza
2. Vyučuje se dvojité staccato Pokud není jednoduché v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu.
3. Fantazijnější přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- I. Hurník, V. Williams, W. A. Mozart.
- Osnova (a sylabus):
-
Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na hoboj je zdokonalována na etudách L .Bleuzet, E .Bozza s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud stav hobojové techniky studenta dovolí ,je v tomto předmětu zahájena výuka dvojitého staccata. Jedná se o princip, kdy jazyk ze dvou po sobě následujících tónů nasazuje pouze jeden. Druhý se rozezvučí pomocí proudu vzduchu. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy- I .Hurník, V. Williams, W. A. Mozart.
- Studijní materiály:
-
L .Bleuzet: Etudy
E. Bozza: Etudy
A. Vivaldi: Sonáta c-moll
W. A. Mozart: Koncert
F. Kramář: Koncerty op.37 a op.52
A. Vivaldi: Koncert
V. Williams: Koncert
I. Hurník: Koncert
J. N. Hummel: Koncert
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hoboj (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)