AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na hoboj 9

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
106HO9
Zakončení:
Z
Kredity:
20
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Anotace:

Cílem předmětu je nalézt vhodná témata pro abs. pís. práci a repertoár abs. koncertu. Vyučuje se znalost principů dramaturgie. Student vytváří svou představu o závěrečném abs.koncertu. Pomocí skladeb moderních skladatelů se procvičují netradiční techniky hry.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:
Cíle studia:

Předmět dotváří vlastní osobnost studenta, hledá cesty jak jej připravit na budoucí dráhu sólisty či komorního hráče popřípadě hráče orchestru či na pedagogickou kariéru. Názory studenta jsou konfrontovány s pedagogy a usměrňovány do správných či možných rovin. Klade se důraz na snahu o vlastní koncepci dramaturgie koncertů. Skladby kladou nejvyšší nároky na zvládnutí všech stránek hry na hoboj, na skladby , které jsou prubířským kamenem všech předních sólistů tohoto nástroje. Pokračuje se i ve výuce moderních a netradičních technik.

1. Skladby typu L. Berio, W. A. Mozart, B. Martinů

2. Skladby mezinárodních soutěží

3. Výuka moderních a netradičních technik

Osnova (a sylabus):

Předmět Hra na hoboj 9 je orientován na přípravu abs. mag. koncertu a mag. písemné diplomové práce. Hledá se vhodný repertoár a téma. Vzhledem k tomu, že tento abs.koncert je nejenom vizitkou pedagoga, vede se student k samostatnému rozhodnutí co do dramaturgie koncertu zahrne. Toto rozhodnutí musí být opřeno o znalosti dramaturgie, o myšlenku, která propojí celý večer. Předmět dává studentům možnost zvolit si svou vlastní koncepci. Podobně v tématu písemné práce, která také odráží studentův zájem o některé z témat. Toto vede studenta k samostatné tvůrčí cestě, která jej po opuštění školy čeká. Je připravován na samostatnou kariéru. Jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou hobojovou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k dokonalé podobě. Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro hoboj. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Skladby typu L. Berio, W. A. Mozart, B. Martinů mohou být zařazeny do výuky, i když třeba nebudou použity v programu abs. koncertu.

Studijní materiály:

J. S. Bach: Sonáta g-moll pro hoboj a cemballo

F. Poulenc: Sonáta pro hoboj a klavír

A. Doráti: Pět kusů pro sólový hoboj

G. Ph. Telemann: l2 fantasií pro sólový hoboj

L. Berio: Sequenza pro sólový hoboj

W. A. Mozart: Koncert pro hoboj C-dur

B. Martinů: Koncert pro hoboj a orchestr

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106HO9.html