AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Orchestrální party a sóla klarinetu 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
106PKR5
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
1/T
Vyučující:
Jiří HLAVÁČ, Vlastimil MAREŠ
Anotace:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře orchestrální hry a procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby - Šostakovič, Prokofjev, Rachmaninov, Bartók, Debussy, Elgar.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby -Šostakovič, Prokofjev. Rachmaninov, Bartók, Debussy, Elgar. Orchestrální svět těchto ruských skladatelů je velmi specifický. Klade nesmírné nároky na hráčovu prstovou techniku, rytmus i souhru. Předmět v praktických ukázkách projde výběrem z děl těchto skladatelů. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vyučuje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy ladění s fagotem, flétnou, hobojem či jinými. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.

Studijní materiály:
Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106PKR5.html