Orchestrální party a sóla pozounu 3
- Kód:
- 106PPO3
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 1/T
- Vyučující:
- Jiří SUŠICKÝ
- Anotace:
-
Předmět prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby.
J.S.Bach,W.A.Mozart,L.van Beethoven, J.Brahms,F.Schubert,
C.M. von Weber, F.Mendelssohn-Bartholdy, R.Schumann.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby-J. S. Bach,W. A. Mozart, L.van Beethoven, J. Brahms, F. Schubert, R. Schumann. Beethovenův orchestr, tedy zvuk, barva a pojetí hry, je odlišný od klasického orchestrálního zvuku. V tomto předmětu je vyučována např. beethovenovská interpretace. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vysvětluje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy ladění s ostatními nástroji. Barevná intonace, jakési barevné doladění, je také důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět další)