Choreografie 20. století 2
- Kód:
- 107CHD2
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Dorota GREMLICOVÁ, Helena KAZÁROVÁ, Daniela KLÍVAROVÁ
- Anotace:
-
Předmět navazuje na Choreografii 20. století 1. V tomto semetru se výuka soustředuje na experimentální taneční scénu, její hlavní představitele, proudy a díla.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Předmět předpokládá absolvování předmětů Analýza tance, Videoseminář a historických přednášek, je nutná orientace v současném tanečním dění. Navazuje na Choreografii 20. století 1.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je rozvíjet pochopení současných choreografických postupů a přístupů, orientaci studentů v podobách současné choreografické tvorby, proměnách výrazových prostředků a tvůrčích postupů, využití moderních technologií.
- Osnova (a sylabus):
-
V tomto semestru pokračuje výklad v mapování podob choreografické tvorby v oblasti experimentální tvorby. jednotliví představitelé jsou vybíráni s ohledem na specifičnost choreografických postupů, kterých používají. Týká se to např. tzv. amerického postmoderního tance a vlivu minimalismu v tanci (skupina Judson Church, Twyla Tharp, Trisha Brown, Steve paxton aj.), dále tance ovlivněného výtvarnými koncepcemi abstrakce, op-artu, happeningu (Oskar Schlemmer a Bauhaus, Alwin Nikolais), refelektován je videodance a jeho vývoj (Mats Ek, Theresa de Keeresmaaker aj.), butó a další formy ovlivněné východními divadelními kulturami, Tanztheater, zejména činnost Piny Bausch a jejích souputníků, průniky mezi tancem a fyzickým (pohybovým) divadlem (DV8). Výuka opět kombinuje teoretický výklad s analýzou tanečního materiálu a reflexí vlastnbí divácké zkušenosti.
- Studijní materiály:
-
Adshead-Landsdale, Janet ed.: Dancing Texts. Intertextuality in Interpretation, London 1999.
Banes, Sally: Terpsichore in Sneakers, Connecticut 1987.
Videozáznamy choreografických děl z fondu katedry tance a Kyliánovy nadace v Praze.
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Choreografie (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)