AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hudba a média

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
108HAM
Zakončení:
ZK
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jiří ŠTILEC
Anotace:

Přednáška mapuje klíčovou úlohu masově sdělovacích prostředků od rozhlasu, filmu, televize až k internetu. Ukazuje význam těchto prostředků pro distribuci hudebních děl a sleduje i některé sociálně psychologické aspekty „průmyslového“ šíření hudebních děl

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Zkouška předpokládá znalost základních faktů historie a současnosti mediální sféry, orientaci ve všech příslušných zákonných úpravách, znalost nejvýznamnějších rozhlasových a televizních žánrů v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a internetových forem šíření hudby, schopnost zhodnotit místo a význam médií pro manažerskou sféru

Cíle studia:

Důkladná teoretická i praktická znalost médií, mediálního trhu a úlohy médií při šíření a zprostředkování hudby včetně znalosti příslušných zákonných úprav

Osnova (a sylabus):

Předmět seznamuje se starší, ale zejména novodobou a současnou historií vztahu hudby a její medializované podoby. Výklad začíná významem zápisu a nototisku až k prvním formám záznamu zvuku a zejména k masovému šíření hudby rozhlasem.

Rozebírá historii rozhlasového a televizního vysílání, definuje rozdíly mezi různými druhy rozhlasového vysílání v České republice, v Evropě i v zámoří, podrobně rozebírá příslušnou legislativní úpravu Čveského rozhlasu i České televize. Analyzuje situaci a místo rozhlasového vysílání v době informační revoluce.

Přednáška je spojena s návštěvou dvou rozhlasových pracovišť a České televize,

případně s návštěvou a přednáškou špičkových a zkušených pracovníků z těchto institucí.

Jsou definovány základní programové a publicitické žánry od prostého programování, přes publicistické pořady o hudbě až k přímému přenosu. Analyzována je úloha rozhlasového a televizního vysílání v současném hudebním světě.

Přednášky zahrnují úvod do problematiky přímého a nepřímého šíření /obchod hotovými produkty a nosiči/ hudby internetem se všemi klady i zápory tohoto jevu, aktuální tendence v tomto oboru.

Přednášená problematika je aplikována na současnou manažerskou praxi zejména v oblasti zprostředkování, prezentace a propagace tzv. klasické hudby.

Studijní materiály:

množství internetových stránek, zejména však www.rozhlas.cz /kapitola Dokumenty, kde jsou uvedeny veškeré zákony vztahujícíc se k rozhlasovému vysílání a www.czech-tv.cz, kde jsou analogicky zákony vztahující se k televiznímu vysílání

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet108HAM.html