Herecká tvorba 6
- Kód:
- 204HER6
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 4
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Jan BORNA, Radka FIDLEROVÁ, Ivan RAJMONT
- Anotace:
-
Dialogické jednání a improvizace. Vznik divadelního tvaru na základě improvizace. Myšlení o celku. První setkání s divadelní postavou a charakterem. Divadlo jako obraz světa. Metafora, opis, náznak. Důležité, charakteristické, podstatné, detail, celek. Větší útvary.
Předmět je studován v úzké spolupráci se studenty a pedagogy režie ALD a scénografieALD.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Schopnost komunikace, kreativity a spontaneity.
Hlasové a hudební předpoklady.
Předpoklady pro týmovou práci.
- Cíle studia:
-
Vedoucí pedagog programu Jan Borna a Ivan Rajmont
Rozvíjet ve studentech herectví schopnosti komunikovat se svým divákem, za využívání celého spektra možností moderního divadla v různých jeho alternativách, od divadla loutkového až po divadlo činoherní.
Rozvíjet všechny možné předpoklady divadelní komunikace, od práce s hlasem, tělem, až po schopnost vyjadřovat se prostřednictvím výtvarné metafory či loutky.
Rozvíjet schopnosti studentů pracovat v divadelním tvůrčím týmu, při poznání a respektování různých profesí, podílejících se na práci divadelního kolektivu.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
1. Herec ? tělo, hlas, mluvené slovo, zpěv.
2. Herec ? práce s divadelní situací
3. Herec - od divadelní situace k postavě
4. Herec ? herecká a divadelní postava při práci s výtvarnou metaforou, loutkou a materiálem
5. Herec - dramatický text, rozbor,výklad, východisko herecké tvorby
6. Herec ? výstavba inscenace, složky inscenace: režie, dramaturgie, scénografie
7. Herec ? celek inscenace a setkávání s divákem, od dospělého až po dětské publikum
8. Herec ? školní divadelní studio, rok divadelního provozu za supervize pedagogů
Sylabus:
Studium herectví na katedře alternativního a loutkového divadla je výchovou studentů k širokému vnímání možností divadelní komunikace, kterou nabízejí nejrůznější postupy moderního divadla. Student se setká nejen s divadlem loutkovým a činoherním, ale i s jinými možnostmi divadelní komunikace založené na pohybu, hudbě, zpěvu, výtvarné metafoře a podobně. Studenti jsou vedeni ke studiu různých cest v minulosti, aby si mohli najít svou cestu vlastní a otevřít tak nové možnosti současného divadla. Na této cestě za vlastním vyjádřením je škola vybavuje zvládáním psychosomatických hereckých disciplín / práce s hlasem, tělem apod./, ale také jistým množstvím vědomostí z oborů divadelní historie a teorie, hudební nauky a všeobecného rozhledu po myšlení o umění, filosofii a estetice.
- Studijní materiály:
-
Základní literatura k hereckým metodikám od Diderota přes Stanislavského až k Brookovi.
Ostatní odborná literatura teoretická a historická tak, jak je uváděna prakticky ve všech dějinách divadla.
- Poznámka:
-
Předmět je studován v úzké návaznosti na obory režijní tvorba a scénografická tvorba.
- Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský herectví ALD (hlavní předmět)