Samostatný tvůrčí projekt 2
- Kód:
- 205ST02
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 15
- Rozsah:
- 45/S
- Vyučující:
- Anotace:
-
Hlavní předmět posledního ročníku studia, jehož náplní je příprava a realizace samostatného tvůrčího dramatickovýchovného projektu.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
V zimním semestru je samostatný tvůrčí projekt klasifikován na základě písemné práce - záznamu průběhu dosavadní práce na projektu, popisu stavu přípravy projektu a plánu na další práci na něm.
V letním semestru je klasifikována realizace projektu.
Obhajoba projektu je součástí státní magisterské zkoušky z DV.
- Cíle studia:
-
Při přípravě a realizaci projektu musí posluchač prokázat všestranné schopnosti a dovednosti samostatně aplikovat poznatky získané ve studiu.
- Osnova (a sylabus):
-
1. Výběr typu projektu.
2. Shromažďování materiálů.
3. Koncipování a plánování projektu; konzultování projektů kolegů.
4. Realizace. projektu.
5. Reflexe projektu.
Samostatný tvůrčí projekt může mít jednu z těchto podob:
A) inscenace s dětským nebo středoškolským souborem;
B) interní dramatickovýchovný projekt v rozsahu nejméně 8 lekcí (event. 2 projekty - každý v rozsahu alespoň 4 lekcí - podle charakteru skupiny)
C) nebo dílna v rozsahu nejméně dvou celých dnů;
D) inscenace divadla ve výchově a vzdělávání, divadlo forum nebo jiný typ interaktivní produkce se zaměřením na děti nebo středoškolskou mládež.
Kromě vlastní práce na projektu mají posluchači v učebním plánu zařazeny pravidelné semináře, v nichž konzultují průběh svého projektu.
- Studijní materiály:
-
BUDÍNSKÁ, Hana
1994 Hry pro šest smyslů (Praha: ARTAMA-IPOS - 3., dopl. vyd.)
DISMAN, Miroslav
1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)
KONÝVKOVÁ, Irena
1998 „Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem“, Tvořivá dramatika IX, 1998, č. 2-3
MACHKOVÁ, Eva
2004 Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy (Praha: DAMU)
MLEJNEK, Josef
1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)
MORGAN(OVÁ), Norah-SAXTON(OVÁ), Juliana
1987 Teaching drama. A mind of many wonders; přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník, Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, Praha, 2001)
PALARČÍKOVÁ, Alena
2001 Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku-Společnost Amatérské divadlo a svět)
SLAVÍK, Mirek
1996 Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem (Praha: IPOS-ARTAMA)
ULRYCHOVÁ, Irina
2004, 2005 „Drama a příběh“, Tvořivá dramatika XV, 2004, č. 1-3; Tvořivá dramatika XVI, 2005, č. 1-3
VALENTA, Josef
1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)
WAY, Brian
1967 Development Through Drama; přel. Eva Machková, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Praha: ISV nakladatelství, 1996)
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: