AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Fundraising I. 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
206FUA1
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jana LEDVINOVÁ
Anotace:

V rámci výuky se studenti seznámí s různými možnostmi, jak najít tu správnou cestu k získání prostředků pro činnost kulturních i jiných organizací.

Seminář se podrobně zabývá základními principy fundraisingu a jejich využití při vyhledávání vhodných potenciálních dárců. Poukazuje na potřebné dokumenty a systémy, které organizace pro úspěšný fundraising musí mít.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

účast na seminářích

Cíle studia:

Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou ?universální návod? Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.

Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti. V průběhu semestru budou studenti plnit různé úkoly, většinou v malých pracovních skupinách a společně se závěrečným testem budou tyto úkoly sloužit jako podklad k vyhodnocení způsobilosti ke získání zápočtu.

Osnova (a sylabus):

Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.

1. seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců

Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.

Proč nám dávají peníze - motivace dárců.

Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.

Jak nezískat prostředky na svoji činnost

2. seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění

Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.

Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.

Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.

O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.

Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.

3. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část)

Tipy dárců a jak na ně.

Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.

Nadace a fondy a zpracování projektů.

4. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR

Základy podnikatelského dárcovství.

Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat

Individuální dárcovství a divácké kluby.

Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.

Jak udělat z náhodného fundraisingu systém

5. seminář - závěrečná test a zápočty

Studijní materiály:

Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)

? Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991

? Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz

Poznámka:
Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost R311
Učebna

()
LEDVINOVÁ J.
12:00–14:30
(paralelka 1)
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet206FUA1.html