AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Dramatické TV formy

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
304DTVF
Zakončení:
Z
Kredity:
1
Rozsah:
16/S
Vyučující:
Petr POLÁK
Anotace:

Přednáška charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí i spoluprácí kameramana na tvorbě .

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Teoretické i praktické znalosti odpovídající dosud absolvovaným přednáškám a cvičením.

Cíle studia:

Cílem přednášky je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, která tato technologie přináší.

Osnova (a sylabus):

Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.

Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.

Rozvaha o snímací a osvětlovací technice, t.j počet a druh kamer, koleje,jeřáby, množství a druh lamp, požadavky určené produkci.

Spolupráce s ostatními profesemi, které ovlivňují kvalitu obrazové stránky: kostýmním výtvarníkem, maskérem, hlavním osvětlovačem, videotechnikem.

Období natáčení ve studiu: organizace práce při natáčení sekvenční technologií, posloupnost jednotlivých úkonů, žádoucí vedení celého tvůrčího týmu režisérem, úzká spolupráce s hl. kameramanem.

Zvládnutí vedoucí úlohy hlavního kameramana v týmu svých spolupracovníků, strategickáa dostatečně diplomatická komunikace nejen s v týmu podřízených kamarádů, ale také se zaměstnanci studia, herci, atd.

Světotonální řešení při klasickém televizním snímání a jeho problematika, kompromisy při snímání z více směrů. Jednotlivé způsoby svícení při vytváření atmosféry s akcentem na pohyb herců, ovlivnění atmosféry obrazu velikostí záběru a navázání na bližší záběry.

Účast kameramana na postprodukci, trikové a korekční možnosti TV.

Přednášející: Doc. Petr Polák

Kontakt: Tel.: 724 094 162

Studijní materiály:

J.Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/

J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./

S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./

Odborný časopis Incamera

Poznámka:
Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 226
Učebna A KK

(Lažanský palác)
POLÁK P.
15:40–17:15
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet304DTVF.html