Kolorování na barevném korektoru 2
- Kód:
- 304KOL2
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 4/T
- Vyučující:
- Marek JÍCHA
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na teoretické, ale i praktické testování problematiky postrodukčního kolorování obrazu korektorem Final Cut Pro HD. Důraz je dán na rozdíly úprav v systémech DVCAM, DIGIBETA a HDTV a nového systému DIGITAL CINEMA 2K, 4K.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Je určeno pro studenty magisterského studia katedry kamery.
- Cíle studia:
-
Výuka digitální barevné postprodukční úpravy obrazu na barevném korektoru, příprava pro práci v profesionálních postrodukčních studiích DIGITAL INTERMEDIATE.
- Osnova (a sylabus):
-
1. téma: Složitější úkoly pro koloristu, rozvaha jakým způsobem budou realizovány. Vztah kameraman - kolorista - postprodukční manager.
2. téma: Projekce 35mm testů. Různé druhy printů, Blow Uping, Bleaching, DVCAMx35mm, HDTVx35mm, DIGITAL CINEMA, čb do barevného pozitivu atd.
3. téma: Analýza promítnutých testů.
4. téma: Úloha odhadu expozic v laboratoři v závislosti na práci digitálního koloristy. Co je to Look UpTable (lut).
5. téma: Lokální korekce. Pohyblivé masky. Adobe After Effects.
6. téma: Seminář postprodukčních softwarů.
7. téma: Cesta Film x Video versus Video x Film.
8. téma: Co je to Film Look, co je to Video Look, co je to Commercial Look, jak natáčet videokamerou obraz „vypadající“ jako Film. DIGITAL CINEMA jako východisko a řešení DI problematiky.
9. téma: Standardizační proces DIGITAL CINEMA v mezinárodní organizaci SMPTE problematika rychlosti snímání, počtu obrázku za vteřinu.
- Studijní materiály:
-
Final Cut PRO users manual.
Adobe After Effects user manual.
SHAKE users manual.
- Poznámka:
- Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - magistr (oborový předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět)