AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Marketing - orientace na spotřebitele

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
305MOS
Zakončení:
ZK
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Ivan TOMEK
Anotace:

Seminář seznamuje se základy a aktuálními trendy marketingu s důrazem na oblast audiovize a kultury. Vycházíme z orientace na potřeby cílové skupiny, jejich vyhledávání, uspokojování a formování. Vzhledem k tomu, že autor semináře se tímto oborem prakticky živí, používá příklady z praxe, case studies apod.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Základní orientace v teorii nabídky a poptávky. Znalost základních ekonomických pojmů. Pochota zapomenout na některé mýty.

Cíle studia:

Pochopení pojmu - cílová skupina a její potřeby

Osnova (a sylabus):

1) Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)

2) Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)

3) Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu

4) Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata

5) Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.

6) Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)

7) Hledání a využívání marketingových příležitostí

- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,

- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce

- zpětná vazba

8) Základy z oblasti CRM, aplikační postupy

9) Základy Public relations

10) Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi

11) Marketingová komunikace

Studijní materiály:

Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995

Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada

Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada

Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada

Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005

Časopisy Marketing & Media, Strategie

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 307
Učebna 6

(Lažanský palác)
TOMEK I.
14:00–15:35
(paralelka 1)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305MOS.html