AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Mediální management

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
305PD
Zakončení:
ZK
Kredity:
3
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Kateřina FRIČOVÁ
Anotace:

Cílem je naučit studenty prezentovat projekt, uvědomění si možností odlišných metod vedoucí k jednomu cíli.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Znalost mediálních zákonů

Cíle studia:

Cílem je naučit studenty prezentovat projekt, uvědomění si možností odlišných metod vedoucí k jednomu cíli.

Osnova (a sylabus):

Vymezení pojmu producent, rozdílná pojetí.

Pravomoce, kompetence, zodpovědnost.

Rozdíly a shody mezi producentem v TV veřejné služby, privátní,závislým, „nezávislým“ a nezávislým.

Jak vybírat projekt, míra uplatňování diktatury ve štábu, kde začíná a končí svoboda tvůrců.

Znalosti dobrého producenta z oblastí jiných profesí.

Jak získávat znalost potřeb trhu, diváků, klientů. Potřeby, představy, iluze a deziluze.

Komerční tlak, hranice vkusu, míra kompromisů?je-li,kdy, v čem, proč.

Je rozdíl mezi zodpovědností producenta z privátní sféry a tím „veřejnoprávním“ , V čem a proč .

Znalost technologií, jejich výběr

Základní principy tvorby programového schematu, rozdílný přístup privátní TV a TV veřejné služby. Cílové skupiny.

Jak snižovat náklady bez negativního vlivu na kvalitu.

Sponzoři, produkt placement. Možnosti v rámci zákona, prohřešky proti zákonu - byť v dobré víře.

Jak prezentovat projekt, zabezpečení financování.

Cíl je jeden, cesty různé.

Strategie prezentace, rozdíly mezi příjemci?grantová komise, ČT, Nova, bohatý mecenáš, marketingový ředitel velké firmy.

Psychologie prezentace, nejčastější chyby, jak je odstranit.

Jak vyvracet námitky, jak argumentovat proti šíleným či nezákonným představám sponzorů.

Sponzor nebo koproducent.

Rozbor prezentací studentů, získávání nových dovedností

Některé přednášky navštíví zajímaví hosté s významnými praktickými zkušenostmi, na výběru jmen se budou podílet i studenti, spolu s vysvětlením, proč chtějí pozvat právě tenkterý typ hosta.

Každá přednáška se skládá z úvodu do problematiky, následuje diskuse - názory studentů, otázky, poté pak společně formulované závěry.

Požadavky ke zkoušce

Vytvoření a obhajoba projektu formou prezentace, v PowerPointu či obdobném programu.

Komu je prezentace určena vyplyne z diskusí během přednášek, cílem je, aby objektem byl typ, se kterým mají studenti nejméně zkušeností.

Kateřina Fričová

Kontakt fricovak@centrum.cz

Studijní materiály:

Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001Sb

Tiskový zákon 46/2000 Sb

Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb

Poznámka:
Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
19:50–21:25
(přednášková par. 1)
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305PD.html