Šíření audiovizuální tvorby 2
- Kód:
- 305SAT2
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 3
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Aleš DANIELIS
- Anotace:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu. Úvodní část je věnována detailní analýze potenciální příjmu z šíření AVZ a postupy výpočtu estimace výnosů. Druhá přípravě filmu k vydání do filmové distribuce s ohledem na sestavení rozpočtu a marketingového plánu.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby I.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu. Úvodní část je věnována detailní analýze potenciálnímu příjmu z šíření AVZ a postupy výpočtu estimace výnosů. Druhá přípravě filmu k vydání do filmové distribuce s ohledem na sestavení rozpočtu a merketingového plánu.
- Osnova (a sylabus):
-
1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů
2. Ekonomické zdroje vlastní filmové distribuce
3. Estimace výnosu konkrétního filmu
4. Náklady na šíření audiovizuální tvorby
5. Technické a produkční náklady
6. Marketing 1
7. Marketing 2
8. Marketing 3
9. Marketing 4
10. Akvizice filmů 1
11. Akvizice filmů 2
12. Vnitřní náklady distribuční organizace
13. Aproximativní bilance distribuce filmu
Předmět je zakončen zápočtovou prací, kterou je ekonomická kalkulace distribučního rozpočtu vybraného filmu, její zdůvodnění a stanovení základní marketingové strategie filmu.
- Studijní materiály:
-
Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce
Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce
Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce
Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.
Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.
Předpokladem k úspěšnému absolvování předmětu je vlastní zkušenost z návštěv kin, studenti by se rozhodně neměli omezovat jen na uzavřené projekce a zvláštní akce. Předpokládám osobní zkušenost z návštěvy multiplexu, artkina, doporučené je i členství v některém filmovém klubu resp. znalost prostředí kin některého menšího města.
- Poznámka:
- Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - bakalář (oborový předmět)