AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Základy komunikačních dovedností

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
305ZKD
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Jan MARTINEK
Anotace:

Předmět Komunikační dovednosti by měl napomoci pochopení, rozvíjení a zlepšování praktických znalostí a dovedností studentů magisterského studia katedry produkce v oblasti lidské komunikace, a to jak komunikace mezi jednotlivci, tak komunikace v rámci malých skupin a také řečnických projevů na veřejnosti. Budou zde stručně vysvětleny i teoretické základy všech těchto dovedností. Součástí je i exkurs do základů mediální komunikace, včetně umění aktivního vystupování v tištěných a audiovizuálních médiích.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Úspěšné ukončení bakalářského studia.

Cíle studia:

Naučit studenty základům efektivní komunikace.

Osnova (a sylabus):

1.týden: prezence

2.týden: interpersonální komunikace, zásady komunikace, efektivní a neefektivní komunikace, cvičení

3.týden: komunikace a vnímání, umění naslouchat, praktické příklady

4.týden: verbální sdělení, charakter řeči, cvičení

5.týden: neverbální sdělení, body language, časová komunikace, signály mimiky

6.týden: interpersonální komunikace, efektivní konverzace, konflikt a jeho zvládnutí, vztahy,

7.týden: rozhovor, definice rozhovorů, přijímací pohovor, informativní rozhovor, cvičení

8.týden: brainstorming, skupiny pro tvorbu nápadů, řešení problému, krizová komunikace

9.týden: příprava veřejného projevu, téma a účel, teze, key messages, analýza publika, stylizace,

10.týden: základy mediální komunikace, rozhovor v médiích

11.týden: krizová komunikace, komunikace pod tlakem

12.týden: etika komunikace, vztah komunikace a moci

13.týden: rezerva, závěrečný seminář

Studijní materiály:

De Vito, Joseph: Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing, 1999

Sampsonová, Eleri: Jak si vytvořit působivý image. Management Press, 1996

De Fleur, Melvin: Teorie masové komunikace. Universita Karlova, 1996

Berger, A. A.: Media Analysis Techniques. SAGE, Thousand Oaks, 1998

Burton, G.- Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister & Principal, Brno 2001

Jeřábek, H.: Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Karolinum, Praha 1997

Jirák, J.- Köpplová, B.: Media a společnost : stručný úvod do studia medií a mediálníkomunikace. Portál, Praha

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 330
Učebna KP

(Lažanský palác)
MARTÍNEK J.
14:50–16:25
(paralelka 1)
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305ZKD.html