Archivní impuls
- Kód:
- 307MAI
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 6/S
- Vyučující:
- Jaroslav BÁRTA
- Anotace:
-
Přednášející: Karel Císař (koordinace Jaroslav Bárta)
Místo a datum konání: 14. 3. 2008 a 28. 3. 2008 - vždy 10:00 - 13:00, Lažanský palác, U 112
Poznámka: zápis na modul je možný nejpozději do 7. 3. 2008
Karel Císař působí ve Filosofickém ústavu AV ČR a na Akademii výtvarných umění v Praze. Je editorem knih Text a dílo: Případ Menard (Praha 2004), Co je to fotografie? (Praha 2004) a odborným poradcem publikace Vitamin Ph. New Perspectives in Photography (Londýn, New York 2006).
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Podmínky atestace: Zá/2 - aktivní účast a text dle zadání
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Předmětem semináře bude diskuse archivního impulsu v současném umění. Zájem o zkoumání systematicky uspořádaného historického obrazového materiálu se ve vývoji moderního umění periodicky navrací. Předpokladem archivního impulsu devadesátých let 20. století a počátku 21. století je apropriace a institucionální kritika let sedmdesátých. Tyto tendence spojuje zájem o analýzu konstrukce významu obrazu skrze vztah k jiným obrazům a tematizace jeho diskursivních podmínek. Seminář bude sestávat z komentovaných vizuálních ukázek děl důležitých představitelů archivního impulsu v současném umění a diskuse podstatné teoretické literatury.
- Studijní materiály:
-
Giorgio Agamben, Poznámky o gestu, in: týž, Prostředky bez účelu, Praha 2003, s. 45-54.
Walter Benjamin, Dějinně filozofické teze, in: týž, Dílo a jeho zdroj, Praha 1979, s. 9-16.
Michel Foucault, Historické a priori a archiv, in: týž, Archeologie vědění, Praha 2002, s. 193-201.
Alan Sekula, Výklad archivu, in: Karel Císař, ed., Co je to fotografie?, Praha 2004, s. 295-303.
- Poznámka:
- Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů: