AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Digitální technologie

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
309DT
Zakončení:
ZK
Kredity:
2
Rozsah:
2/T
Vyučující:
Michal PODHRADSKÝ
Anotace:

Přednáška seznámí studenty s digitální technologii záznamu a zpracování animace, realizace animace v digitálním prostředí, digitální triky, postprodukce a distribuce.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:

Základní znalosti práce s počítačem, zejména v prostředí Windows. Velmi prospěšné jsou alespoň minimální znalosti práce s počítačovou grafikou (Photoshop).

Cíle studia:

Cílem výuky je vytvořit vědomostní základ, který usnadní studentům samostatnou práci se zařízením individuálně dostupným konkrétnímu studentovi.

Osnova (a sylabus):

Osnovy předmětu:

1) základní pojmy v postprodukci:

a) kvantitativní a kvalitativní úprava obrazu

b) on line, off line ? rozdíly

c) off line ? základní principy a užití

d) on line ? základní principy a užití

e) formáty médií, interní formáty

2) Postprodukcní pracoviště, pracoviště pro digitální animaci

a) adjustace a kontrola obrazu

b) HW řešení pracoviště

c) SW řešení pracoviště

d) datový managment a logistika

3) digitální záznam obrazu:

a) vektorová grafiky

b) bitmapy, rozlišení, barevná hloubka

c) barevné modely

d) získávání digitálního záznamu (scan, grabbing, převody?)

e) komprimované záznamy: MPEG, DVD, AVI, DIVX

f) formátové standardy: PAL, HDTV, CINEON

4) Práce s vektorovou grafikou

a) Charakter vektorové grafiky

b) Corel draw ? vytváření statických objektů

c) Flash ? animace ve vektorové grafice

5) Bitmapová grafika

a) Bitmapové standardy

b) Zpracování bitmapové grafiky

- Photoshop obecně

- Barevné úpravy

- Selekce, kanály, masky

- Rozměrové úpravy

- Filtry a efekty

- Retušování

- Alpha kanál ? klíčování

6) Animace s bitmapovými soubory ? cut-out animace

a) Obecně o způsobu realizace animace s bitmapovými soubory (cut-out)

b) Práce s Creatoonem:

- animace objektů

- spojování objektů

- key frame editor

- editace animace

- databanka pophybů

- pozadí

- pohyb kamery

- render finální animace

7) Kreslená animace ? způsoby zpracování

a) technologie realizace cartoon v digitálním prostřědí

- scan, ink, painting, vrstvení

b) Toonz ? stručné seznámení

8) přímá realizace animace na obrazovce monitoru

a) Aura ? stručný popis programu

b) Základní možností animace v Aura

9) 3D animace

a) vytvoření modelu

b) charakterová animace

c) pozadí, composing a rendering

10) Composing, nelineární editace a postprodukční procesing

a) composing obecně

b) Postprodukční zařízení a nelineární editace ? základní seznámení:

- AVID / Velocity ? nelineární střih

- Adobe After Effect

- Flame/Smoke/Edit box

- Digital Fusion DFX

11) Adobe After Effect

- import/export

- kompozice

- efekty

- základní praktické práce

12) Příprava trikového a postprodukčního zpracování:

- fyziologické a psychologické vnímání triků

- scénář

- dekupáž a triková příprava

- technologická struktura

- převody a zálohování dat

Studijní materiály:

Manuál DPS Perception/ Leitch

Manuál DPS Reality/ Leitch

International organisation for standardisation

ISO/IEC JTC1/SC29/WG11

CODING OF MOVING PICTURES AND AUDIO

October 2000

Bidouilles electroniques

LES STANDARDS INTERNATIONAUX DES TELEVISEURS COULEURS

Josef Pecinovský, Adobe Photoshop 7.0

Václav Kovařík, Adobe Photoshop v praxi

Philips: MPEG, Questions and answers

Emil Ihrig a kol.: Corel Draw/ Manuál a učebnice

Havelka - Mojzes: Mistrovství v Adobe Photoshopu

Digital Fusion /Users guide

Adobe: After effects/Users guide

Aura/ Users guide

Poznámka:
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet309DT.html