Digitální technologie
- Kód:
- 309DT
- Zakončení:
- ZK
- Kredity:
- 2
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Michal PODHRADSKÝ
- Anotace:
-
Přednáška seznámí studenty s digitální technologii záznamu a zpracování animace, realizace animace v digitálním prostředí, digitální triky, postprodukce a distribuce.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Základní znalosti práce s počítačem, zejména v prostředí Windows. Velmi prospěšné jsou alespoň minimální znalosti práce s počítačovou grafikou (Photoshop).
- Cíle studia:
-
Cílem výuky je vytvořit vědomostní základ, který usnadní studentům samostatnou práci se zařízením individuálně dostupným konkrétnímu studentovi.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnovy předmětu:
1) základní pojmy v postprodukci:
a) kvantitativní a kvalitativní úprava obrazu
b) on line, off line ? rozdíly
c) off line ? základní principy a užití
d) on line ? základní principy a užití
e) formáty médií, interní formáty
2) Postprodukcní pracoviště, pracoviště pro digitální animaci
a) adjustace a kontrola obrazu
b) HW řešení pracoviště
c) SW řešení pracoviště
d) datový managment a logistika
3) digitální záznam obrazu:
a) vektorová grafiky
b) bitmapy, rozlišení, barevná hloubka
c) barevné modely
d) získávání digitálního záznamu (scan, grabbing, převody?)
e) komprimované záznamy: MPEG, DVD, AVI, DIVX
f) formátové standardy: PAL, HDTV, CINEON
4) Práce s vektorovou grafikou
a) Charakter vektorové grafiky
b) Corel draw ? vytváření statických objektů
c) Flash ? animace ve vektorové grafice
5) Bitmapová grafika
a) Bitmapové standardy
b) Zpracování bitmapové grafiky
- Photoshop obecně
- Barevné úpravy
- Selekce, kanály, masky
- Rozměrové úpravy
- Filtry a efekty
- Retušování
- Alpha kanál ? klíčování
6) Animace s bitmapovými soubory ? cut-out animace
a) Obecně o způsobu realizace animace s bitmapovými soubory (cut-out)
b) Práce s Creatoonem:
- animace objektů
- spojování objektů
- key frame editor
- editace animace
- databanka pophybů
- pozadí
- pohyb kamery
- render finální animace
7) Kreslená animace ? způsoby zpracování
a) technologie realizace cartoon v digitálním prostřědí
- scan, ink, painting, vrstvení
b) Toonz ? stručné seznámení
8) přímá realizace animace na obrazovce monitoru
a) Aura ? stručný popis programu
b) Základní možností animace v Aura
9) 3D animace
a) vytvoření modelu
b) charakterová animace
c) pozadí, composing a rendering
10) Composing, nelineární editace a postprodukční procesing
a) composing obecně
b) Postprodukční zařízení a nelineární editace ? základní seznámení:
- AVID / Velocity ? nelineární střih
- Adobe After Effect
- Flame/Smoke/Edit box
- Digital Fusion DFX
11) Adobe After Effect
- import/export
- kompozice
- efekty
- základní praktické práce
12) Příprava trikového a postprodukčního zpracování:
- fyziologické a psychologické vnímání triků
- scénář
- dekupáž a triková příprava
- technologická struktura
- převody a zálohování dat
- Studijní materiály:
-
Manuál DPS Perception/ Leitch
Manuál DPS Reality/ Leitch
International organisation for standardisation
ISO/IEC JTC1/SC29/WG11
CODING OF MOVING PICTURES AND AUDIO
October 2000
Bidouilles electroniques
LES STANDARDS INTERNATIONAUX DES TELEVISEURS COULEURS
Josef Pecinovský, Adobe Photoshop 7.0
Václav Kovařík, Adobe Photoshop v praxi
Philips: MPEG, Questions and answers
Emil Ihrig a kol.: Corel Draw/ Manuál a učebnice
Havelka - Mojzes: Mistrovství v Adobe Photoshopu
Digital Fusion /Users guide
Adobe: After effects/Users guide
Aura/ Users guide
- Poznámka:
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (oborový předmět)