Kamera v animovaném filmu 1
- Kód:
- 309KAF1
- Zakončení:
- Z
- Kredity:
- 1
- Rozsah:
- 2/T
- Vyučující:
- Ivan VÍT
- Anotace:
-
Úkolem přednášky je rozšířit studentům obzor v technické, technologické a tvůrčí práci se záznamovými zařízeními vhodných pro snímání animovaného filmu. Přednášky částečně navazují na „Filmovou techniku“ dále však do hloubky seznamují se specifikou snímaní animace.
- Jazyk výuky:
- CS
- Požadavky:
-
Student musí absolvovat předmět „Filmová technika“. Současně by se měl alespoň rámcově seznámit s filmovou a digitální postprodukcí. Výhodou je alespoň základní znalost optiky, fotografování a v computerové technice znalost a použití různých datových formátů. Praxe ve „Photoshopu“, nebo jiném programu tohoto typu je také vítána.
- Cíle studia:
-
Předmět má studenta hlouběji seznámit se specifikou práce kamery v animaci. Technologické základy, které studenti získaly v předmětu „Filmová technika“ jsou v těchto přednáškách aplikovány na podmínky při snímání a přípravu animovaných projektů všech klasických animovaných technologií.
- Osnova (a sylabus):
-
Kamera v animovaném filmu a vůbec v animované tvorbě obecně má svá výrazná specifika. Práce s touto snímací technikou sice obsahuje všechny základní parametry a návyky shodné s natáčením „reálné tvorby“, animace však klade mnoho nových omezení a potřeb, které musí budoucí tvůrce znát.
V zimním semestru si studenti oživí některé nutné ale obecně známe technické znalosti filmové techniky a seznámí se prakticky i na filmových ukázkách s typy zařízení a jejich použití v různých známých filmech a vzorových ukázkách.
V letním semestru pak krok za krokem probíhá seznamování s celým technologickým procesem výroby animovaného filmu s hlediska kamery se zdůrazněním tvůrčího využití daných technických možností.
Tématické rozvržení přednášky:
letní semestr
1. Seznámení se s významem a místem kamery jako transformačního prostředku ve sdělovacím systému filmu nebo multimédiích.
2. Metody záznamu obrazu - rozdíly v optickém zobrazení proti digitální konstrukci.
3. Společné obecné zásady vycházející z přírodních (fyzikálních) zásad vnímání obrazu.
4. Rám obrazu (formát) jako základní transformační prvek kamery. Rozdíly proti pozorování okem
5. Technické parametry snímacích zařízení vhodných pro animovaný film.
6. Kamera a její nejdůležitější parametry a části specifické pro animaci.
7. Různé animované technologie a kamera (kreslený film, papírkový, poloplastický, atd.).
8. Optika a její důležitá specifika. Její výběr, kvalita, možnosti, omezení.
9. Filmová surovina - negativ.
10. Pomocná zařízení vhodná k pohybu kamery a k dalším kinetickým efektům.
11. Nové technologie vhodné pro snímání animovaného obrazu.
12. Použití elektronických snímacích zařízení a TV kamer pro snímání animace.
13. Přenos digitálního obrazu na film a jeho kvalita.
- Studijní materiály:
-
Filmová technika a technologie, J. Myslík
Film a filmová technika, SNTL 1974
Creating 3-D Animation, P. Lord, B. Sibley ISBN 0-8109-1996-6
The complete Kodak Animation Book ISBN 0-87985-330-1
Student filmamakers Handbook, Kodak, 1995
Glosary and Multilingual Lexicon, Cartoon / Media
www.awn.com
www.animation.cz
www.stopmotionanimation.com
http://www.cartoon-media.be
- Poznámka:
- Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (oborový předmět)