AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Možnosti a práce v softwaru SHAKE

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód:
373MMSS
Zakončení:
Z
Kredity:
2
Rozsah:
6/S
Vyučující:
Vít JANEČEK
Anotace:

Přednášející: Michal Mocňák, koordinuje Vít Janeček

Termíny a místo konání: pátek 9. 5. 2008, od 9:30-13h a 14-17h FAMU, učebna 2

Podmínky atestace: Zá/2 - 100% účast + splnění malého praktického úkolu v závěru přímo na místě.

Jazyk výuky:
CS
Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

Cílem modulu je úvodní praktické seznámení a osvojení si základních možností práce s kompozičním (trackovacím, maskovacím a klíčovacím) softwarem SHAKE, který používají všechna hlavní velká postprodukční studia pro vytváření triků, titulků a korekce obrazu.

Snad nejvýznamnější novinkou aplikace Shake je plně integrovaná podpora sestavování scén v třírozměrném prostoru. Do vzájemně provázané sítě efektů, tvořících projekt v aplikaci Shake, lze nyní přidat uzel, reprezentující více vrstev; řízení pohybu v třírozměrném prostoru pak lze, kromě jiného, importovat z aplikací jako Maya, Boujou či Pixel Farm.

Výsledný snímek, sestavený z efektů reprezentovaných jednotlivými uzly, lze kdykoli dynamicky měnit a rovnou sledovat výsledek díky hardwarové podpoře renderování. Renderování cílového videovýstupu pak může podle potřeby a podle nároků na výslednou kvalitu i na rychlost operací využívat osmi-, šestnácti- nebo dvaatřicetibitového zpracování jednotlivých barevných kanálů - a lze užívat všech možností i v rámci jediného projektu: co je třeba renderovat precizně, může využívat dvaatřiceti bitů, co je třeba renderovat rychle, může běžet v osmi.

Automatizace

Řadu nepříjemných či namáhavých a pracných úloh lze v aplikaci Shake 4 snadno automatizovat: sem patří kromě jiného

- nelineární změny rychlosti videoklipů;

- automatické vyrovnání nežádoucích pohybů a otřesů kamery;

- sledování vybraných bodů ve snímku a automatické vytváření odpovídajících pohybových vektorů (podle nichž pak lze animovat další objekty);

- dynamické nelineární změny měřítka („warping“);

- automatické spojování „sousedících“ záběrů do panoramat a další služby...

Spolupráce s ostatními...

Shake dokáže přejímat třírozměrné řízení pohybu z aplikací jako Maya, Boujou či Pixel Farm. Samozřejmostí je spolupráce s ostatními aplikacemi Apple pro zpracování videa: kupříkladu projekty z aplikace Motion 2 lze přímo otevírat v aplikaci Abake, a pokud je aplikace Motion instalována na počítači, Shake je dokáže zcela automaticky renderovat kdykoli je to zapotřebí. Podobně třeba Final Cut Pro 5 dokáže odeslat své vlastní komposice z časové osy do aplikace Shake 4, a ta pro ně automaticky vytvoří odpovídající sítě efektů. Otevřený textový formát projektů Shake umožňuje snadný přístup k jejich obsahu i jejich případné úpravy pomocí jiných programů nebo dokonce i ručně, s využitím textového editoru

Více informací o sw lze najít v angličtině na: http://www.apple.com/shake/

Studijní materiály:

http://www.apple.com/shake/

Poznámka:
Rozvrh na letní semestr 2007/2008:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 6. 2008
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet373MMSS.html