AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 9

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
106FL9 Z 20 2/T česky
Vyučující:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Anotace:

Cílem předmětu je nalézt vhodná témata pro abs. pís. práci a repertoár abs. koncertu. Vyučuje se znalost principů dramaturgie. Student vytváří svou představu o závěrečném abs.koncertu. Pomocí skladeb moderních skladatelů se procvičují netradiční techniky hry.

Požadavky:
Cíle studia:

Předmět dotváří vlastní osobnost studenta, hledá cesty jak jej připravit na budoucí dráhu sólisty či komorního hráče popřípadě hráče orchestru či na pedagogickou kariéru. Názory studenta jsou konfrontovány s pedagogy a usměrňovány do správných či možných rovin. Klade se důraz na snahu o vlastní koncepci dramaturgie koncertů. Skladby kladou nejvyšší nároky na zvládnutí všech stránek hry na flétnu, na skladby , které jsou prubířským kamenem všech předních sólistů tohoto nástroje. Pokračuje se i ve výuce moderních a netradičních technik.

1. Skladby typu Kapr, Benda, Messiaen, Popp, Kabeláč, Doppler, Novák, Jolivet.

2. Skladby mezinárodních soutěží

3. Výuka moderních a netradičních technik

Osnova (a sylabus):

Předmět Hra na flétnu 9 je orientován na přípravu abs. mag. koncertu a mag. písemné diplomové práce. Hledá se vhodný repertoár a téma. Vzhledem k tomu, že tento abs.koncert je nejenom vizitkou pedagoga, vede se student k samostatnému rozhodnutí, co do dramaturgie koncertu zahrne. Toto rozhodnutí musí být opřeno o znalosti dramaturgie, o myšlenku , která propojí celý večer. Předmět dává studentům možnost zvolit si svou vlastní koncepci. Podobně v tématu písemné práce, která také odráží studentův zájem o některé z témat. Toto vede studenta k samostatné tvůrčí cestě, která jej po opuštění školy čeká. Je připravován na samostatnou kariéru. Jeho vlastní názory jsou konfrontovány s názory profesora a usměrňovány do správných či možných rovin. Předmět pracuje se studenty již jako s výraznými hudebními osobnostmi, které nemají zjevné problémy ve hře na nástroj. Mají na vysoké úrovni technikou, tónovou kulturu, intonaci i interpretační schopnost. To jsou předpoklady k tomu, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Předmět pokračuje v nastolené cestě z minulého předmětu a vše, tedy hlavně vlastní tvůrčí činnost, velmi dobrou flétnovou techniku, kvalitní tón, intonaci, posouvá směrem v uvozovkách k ?dokonalé podobě?. Cílem je na nejvyšší úrovni zvládnout co největší počet skladeb pro flétnu. Mezinárodní soutěže jsou dobrým vodítkem, které skladby volit. Skladby typu Kapr, Benda, Messiaen, Popp, Kabeláč, Doppler, Novák, Jolivet mohou být zařazeny do výuky, i když třeba nebudou použity v programu abs. koncertu.

Studijní materiály:

Jan Kapr Koncertní variace

František Benda Koncert e moll

Olivier Messiaen Le Merle Noir pour Flute et piano

Wilh. Popp Schwedisches concert op. 266

Miloslav Kabeláč Lamenti e Risolini

Franz Doppler Mazurka de Salon

Jan Novák Preludio e fuga in Do

Andre Jolivet Cinq Incantations pour Flute

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106FL9.html