AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na hoboj 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
106HO3 Z 8 2/T česky
Vyučující:
Jana BROŽKOVÁ, Jiří MIHULE, Liběna SEQUARDTOVÁ
Anotace:

Hoboj svým mnohostranným uplatněním vyžaduje nemalé schopnosti a dovednosti hráče. Individuální přístup ke studentům , vhodný výběr literatury, to je cesta nápravy všech nedostatků. Procvičují a zdokonalují se i všechny další stránky hobojové hry - dech, tónová kultura, prstová technika i intonace.

Požadavky:
Cíle studia:

Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i skladeb pozdějšího klasicismu.

1a Správná práce jazyka

b Pozornost se věnuje rychlosti staccata

c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě.

2. Etudy mírně náročnějšího charakteru - K. Mille, H . Brod

3. Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G.Ph.Telemann

Osnova (a sylabus):

Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na hoboj potřebuje. Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na hoboj na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech hra na hoboj 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu hra na hoboj 1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost, ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily i v koncertní činnosti. Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější - K. Mille, H. Brod. V přednesových skladbách se dává přednost autorům - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G. Ph. Telemann.

Studijní materiály:

K. Mille: Etudy

H. Brod: Etudy

R. Schumann: Drei Romanzen

B. Britten: Metamorfosy

B. Britten: Two Insect Pieces

J. S. Bach: Partita

F. Poulenc: Sonáta

G. Ph. Telemann: Sonáta a-moll

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet106HO3.html