AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Taneční improvizace - seminář 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
107TIS1 Z 2 2/T česky
Vyučující:
Bohumíra ELIÁŠOVÁ
Anotace:

Jedná se o praktický seminář. Předmět rozvíjí tvůrčí schopnosti, pohybovou představivost a fantazii. Zahrnuje také praktické osvojení metody sólové i skupinové improvizace.

Požadavky:

Předmět předpokládá rozvinutou taneční zkušenost, nejlépe v technikách moderního a současného tance.

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými metodami taneční improvizace a rozvíjet jejich schopnost improvizace. V dnešní choreografické tvorbě je improvizace jedním ze základních tvůrčích prostředků, improvizační schopnosti jsou nutné jak pro choreografa, tak interpreta.

Osnova (a sylabus):

Program zahrnuje praktické osvojení metody improvizace vyvinuté Willamem Forsythem a propojuje ji s principy a postupy kontaktní improvizace.

Předmět obsahuje uvolňovací a uvědomovací cvičení, osvojení si představy krychle obklopující tělo (podle Labana), způsoby propojování bodů a směrů v krychle, práce s prostorovou představou rozvinutou v čase, dynamice a do prostoru. Rozvíjení vnímání vlastního prostoru těla i umístění těla v prostoru a ve vztahu ke skupině.

Základní principy kontaktní improvizace- uvědomování si a zvyšování vzájemné citlivosti, práce s váhou v duetech, tah, tlak, pozitivní a negativní prostor, cvičení na vedení a následování, manipulace, improvizace s i bez fyzického dotyku.

Sólová i skupinová improvizace.

Studijní materiály:

CD-rom Forsyth, William: Improvisation Technologies A tool for the Analytical Dance Eye

Poznámka:

Předmět lze zapsat opakovaně

Další informace:
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet107TIS1.html