Rozbor skladeb 4B
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
108RS4B | ZK | 5 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Anotace:
-
Cílem předmětu je prohloubit a zdokonalit hudebně teoretické znalosti a schopnost samostatné orientace v notovém textu rozebíraných skladeb v plné šíři.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Stručná osnova předmětu:
Výkladová část
- zaměřeno na modalitu, flexibilní diatoniku, chromatiku a netonální systém
Praktická část
- modelové analýzy Wagner, Janáček, Zeljenka, aj. dle potřeby
- samostatná analytická práce posluchačů nad jimi vybranými skladbami pro seminární práci
Sylabus:
Zaměření na modalitu a dílčí příklady z oblasti vývoje chromatiky v 1.polovině 20. století mají završit vhled do některých základních skladebných postupů v hudbě.
Poslední semestr směřuje především k pokud možno nejlépe vypracované seminární práci, která ať je zpracována jakoukoliv metodou, odpovídající zvolenému hudebnímu dílu, musí mít všechny náležitosti obsahové, terminologické, jazykové a formální.
Zkouška v 2. ročníku: Vyžaduje se a) konspekt a znalost jednoho titulu nebo jeho dílčí části podle potřeby studenta z doporučené literatury všech semestrů, které ještě nebyly zpracovávány nebo dle dohody, b) patřičně rozměrnější samostatně vypracovaná analýza, jazykově, terminologicky a obsahově korektní podle instrukcí ze seminářů, v počítačové podobě a řádně svázaná.
- Studijní materiály:
-
Seznam doporučené literatury pro RS IV
Webern, Anton: Cesta ke skladbě dvanácti tóny. In:Nové cesty hudby, sborník, SHV, Praha 1964
Hába, Alois: Harmonické základy dvanáctitónového systému, In: Nové cesty hudby, sborník, SHV, Praha 1964
Suchoň, Eugen: Akordika od trojzvuku po dvanásťzvuk, Opus, Bratislava
Další literatura dle potřeb jednotlivých posluchačů - modalita, atonalita, serialita - možno podle encyklopedických hesel nebo terminologických slovníků.
- Poznámka:
-
Max. počet posluchačů ve skupině: 10
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Housle (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Klarinet (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Hoboj (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Fagot (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Lesní roh (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Trubka (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Pozoun (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Tuba (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Klavír (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Varhany (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Cembalo (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Viola (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Violoncello (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Kontrabas (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Harfa (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Kytara (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Bicí nástroje (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Zpěv (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Hudební management (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Zvuková tvorba (Bc) (povinně volitelný předmět)