AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Inscenační tvorba 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
201IH2 ZK 18 20/T česky
Vyučující:
Lukáš HLAVICA, Eva MÁLKOVÁ, Jaroslava ŠIKTANCOVÁ, Jan VEDRAL
Anotace:

Předmět zaměřený na praktické ověřování získaných znalostí i dovedností a zvláště pak na rozvíjení schopností motivace hereckého jednání, práce s prostorem včetně schopnosti pracovat s umístěním a pohybem herce v prostoru. Při vzájemné spolupráci studentů oborů režie-dramaturgie, herectví (případně i scénografie) na inscenačních úkolech je společným jmenovatelem rozvíjení a herecko-režijní rozehrání dramatické situace.

Požadavky:

Profesionálně vybavená školní scéna, intenzivní spolupráce s katedrou

scénografie, produkce, případně dalšími pracovišti.Spolupráce s výrobou,

agenturami, médii.Externí spolupracovníci v návaznosti na typ připravované

inscenace. Spolupráce s dalšími ročníky oboru herectví KČD a KALD.

Cíle studia:

1. Schopnost přečíst a vyložit text

2. Schopnost vytvářet dramatický prostor

3. Schopnost tematizovaného pohybu v prostoru

4. Schopnost práce s danými okolnostmi a motivací jednání

5. Schopnost herecko-režijního rozehrání dramatické situace

6. Schopnost tvorby mizanscén

7. Schopnost fabulace a kompozice inscenačního celku

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Rozbor textu a inscenační záměr

2. Situace a vytváření dramatického prostoru

3. Pohyb a postavení v prostoru

4. Dané okolnosti a motivace jednání

5. Vztahy postav a rozehrání dramatické situace

6. Tvorba mizanscén a překážek jednání

7. Fabulování a kompozice inscenačního celku

Sylabus:

Na základě rozboru textu a z něj vyplývajícího inscenačního záměru přistupují studenti k pojmenování jednotlivých situací a společně vytvářejí dramatický prostor. Prakticky se seznamují s možnostmi vyjádření vzájemných vztahů tematizovaným pohybem a postavením v prostoru. Nedílnou součástí je práce s danými okolnostmi a praktické prověřování motivace jednání. Hlavní náplní je režijně-herecké rozvíjení a rozehrání dramatických situací a tvorba odpovídajících mizanscén. Studenti se v závěru semestru dobírají záměrně komponovaného a tematizovaného inscenačního celku. Nedílnou součástí studia je reflexe dosažených výsledků.

Studijní materiály:

Vostrý: Režie je umění

Císař J.,Štěpánek F.: Základy činoherní režie; IPOS; Praha 2000

Hořínek: Drama, divadlo, divák

Hořínek: O divadelní komedii

Brockett: Dějiny divadla

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost K222
Učebna

()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Út
místnost K222
Učebna

()

10:00–14:00
(paralelka 1)
St
místnost K222
Učebna

()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Čt
místnost K222
Učebna

()

10:00–14:00
(paralelka 1)

místnost K222
Učebna

()

10:00–14:00
(paralelka 1)
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet201IH2.html