Alternativy světového divadla 20. a 21. století 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
204ASD1 | Z | 2 | 2/T | česky |
- Vyučující:
- Ondřej HRAB
- Anotace:
-
Seznámení studentů s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Současná tvorba v oblasti scénických umění formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného loutkového divadla.
Výuka zaměřena na tvůrce, jejichž tvorba se stala referenčním znakem současného divadla: Robert Wilson, na jehož díle lze ukázat světové divadlo v širokém kontextu, a loutkář a radikální tvůrce 60. a 70.let Peter Schumann a jeho soubor Bread Puppet.
Studium na základě osobní divácké zkušenosti jak prostřednictvím videoprojekcí, tak přímou návštěvou představení, popřípadě osobním setkáním s tvůrci.
Výuka formou videoprojekcí, návštěvami představení, tématickými semináři.
- Požadavky:
-
1. Schopnost kreativity
2. Schopnost samostatného uvažování o problematice
3. Schopnost analýzy a reflexe
4. Schopnost syntetického myšlení
5. Dostatečný kulturní přehled a podrobná znalost dějin divadla
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty katedry s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Posluchači se seznámí se současnou tvorbou v oblasti scénických umění formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného loutkového divadla.
- Osnova (a sylabus):
-
Osnova:
V tomto semestru se výuka zaměří na tvůrce, jejichž tvorba se stala
referenčním znakem současného divadla: na Roberta Wilsona, na jehož
díle lze ukázat světové divadlo v širokém kontextu a na loutkáře a radi-
kálního tvůrce 60. a 70.let Petera Schumanna a jeho souboru Bread and Puppet.
Studium na základě osobní divácké zkušenosti jednak prostřednictvím
videoprojekcí, tak přímou návštěvou představení, popřípadě osobním
setkáním s tvůrci a následnými osobními reflexemi a zařazováním do kontextů.
Sylabus:
Studium nejnovějších tendencí současného světového divadla na základě osobní divácké zkušenosti. Ta je získávána jednak prostřednictvím videoprojekcí, přímou návštěvou divadelních představení, popřípadě osobním setkáním s tvůrci.
- Studijní materiály:
-
Oscar G. Brockett ? Dějiny divadla
Kazimierz Braun: Druhá divadelní reforma
Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle
Eugenio Barba ? Nicole Savarese: Slovník divadelní antropologie
Časopisy: Svět a divadlo, Taneční zóna, Loutkář.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Doporučený magisterský teorie a kritika (povinný předmět)
- Doporučený magisterský herectví ALD (povinný předmět)
- Doporučený bakalářský režie a dramaturgie ALD (povinný předmět)
- Doporučený bakalářský scénografie ALD (povinný předmět)
- Doporučený magisterský produkce (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)