AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Dramaturgická tvorba 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204DR5 ZK 3 2/T česky
Vyučující:
Karel, Frant. TOMÁNEK
Anotace:

Divadlo jako stavba; kompozice; struktura; žánry; nové složky; kombinace, montáž. Od hledání tématu po přesné vymezení příběhu a prostředků jeho sdělování.

Požadavky:

1. Schopnost kreativity

2. Schopnost analýzy, reflexe a syntézy

3. Rozhled po české a světové dramatické literatuře

4. Orientace v literatuře pro děti a mládež

5. Obecná znalost děl českého a světového písemnictví

6. Orientace ve výtvarném a hudebním umění

7. Postupně prohlubovaná znalost dějin divadla a divadelní teorie

8. Jednotlivé kroky v jednotlivých stupních studia na sebe navazují, nelze je přeskakovat, nevytvoří-li se individuální studijní plán, který mezery zacelí.

Cíle studia:

1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska dramaturgie v základních pojmech

2. Objevovat divadlo jako komunikaci

3. Nacházet možnost postoje skrze téma

4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou

5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby

6. Chápat divadlo jako sebevýpověď

Osnova (a sylabus):

Osnova

(Bc.)

1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska

dramaturgie v základních pojmech

2. Objevovat divadlo jako komunikaci

3. Nacházet možnost postoje skrze téma

4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou

5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby

6. Chápat divadlo jako sebevýpověď

Sylabus

(Bc.)

1. Seznámit a umožnit zažít jevištní existenci v divadelní tvorbě z hlediska dramaturgie v základních pojmech; divadlo jako druh umění; dramatická situace; popis-opis; zvenku-zevnitř, dramatičnost okamžiku - celku

2. Objevovat divadlo jako komunikaci; příběh; motivace; kauzalita vnitřní-vnější; postavy; složky jevištního díla; obsah sdělení; artikulace sdělení estetika sdělení

3. Nacházet možnost postoje skrze téma jakožto energie, která si hledá svůj příběh; téma; interpretace osobní, komunikativní; stylizace; loutka; maska; předmět; improvizace

4. Podporovat obrazivost, opisy a metafory, práci s oživlou hmotou; divadlo jako obraz; síla a slabost metafory; animace hmoty; artikulace metaforického obrazu; náznak ukotvený v detailu; detail-celek

5. Objevovat a ověřovat si kompoziční zákonitosti jevištní tvorby; divadlo jako záměrná stavba; různost kompozičních řešení; struktura; žánry; kompilace; montáž; koláž

6. Chápat divadlo jako sebevýpověď; autorství složek, vazba v týmu mezi složkami v neustálém pohybu a ovlivňování

Studijní materiály:

Konkretizován v ročních studijních plánech dle skutečně vybraných tvůrčích projektů.

Doplněn vývěrem z ostatní literatury uvedené v akreditačních materiálech Studijního programu KALD DAMU a vyvěšené na webových stránkách KALD DAMU.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204DR5.html