AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Inscenační tvorba 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
204IR4 ZK 3 4/T česky
Vyučující:
Jiří HAVELKA, Jan SCHMID
Anotace:

Divadlo jako obraz. Realizace částí her, aktovek či kompilací ve společné tvorbě všech složek s důrazem na opisnost a metaforu. Příprava 5. semestru a dramaturgického plánu pro DISK.

Požadavky:

1. Schopnost kreativity

2. Schopnost reflexe

3. Schopnost komunikace a smysl pro týmovou práci

4. Schopnost analýzy a syntézy

5. Schopnost spontaneity

6. Tvůrčí schopnosti

7. Organizační schopnosti

Cíle studia:

Vedoucí pedagog programu doc. Miroslav Krobot

1. Schopnost divadelní tvorby v praktické podobě.

2. Schopnost inscenovat vlastní autorskou tvorbu.

3. Schopnost inscenovat pravidelný divadelní text

4. Schopnost práce s hercem, loutkou, materiálem.

5. Schopnost komunikace s dramaturgem, výtvarníkem a dalšími.

Osnova (a sylabus):

Osnova:

1. Individuální autorská tvorba jako východisko divadelní práce

2. Dramatický text jako východisko režijní tvorby.

3. Převod literárního díla do divadelní situace

4. Práce s hercem, loutkou, materiálem.

5. Zacházení s prostorem, vztahy a jednání v situaci. Detail a celek.

6. Složky jevištního tvaru ? kostým, hudba, zvuk, scéna, světlo.

7. Rytmus a prostor.

8. Celek inscenace.

Sylabus:

Předmět inscenační tvorba je prostorem pro praktické zkoumání a ověřování režijních postupů s důrazem na individuální kreativitu jednotlivých posluchačů. V první fázi studia jde o schopnost realizovat v přísně vymezených podmínkách literární představu s důrazem na pochopení základních vztahů jevištního díla. Jedná se o pochopení významu situace, jednání v situaci, vztahu celku a detailu atd. Další fáze studia je zaměřena na realizaci daného dramatického textu s důrazem na individuální autorský přístup se zaměřením na schopnost komunikace se spolupracovníky, především herci. Poslední fáze studia je zaměřena na vznik plnohodnotné divadelní inscenace v prostoru divadla DISK, s předpokladem organizačních schopností studenta a s důrazem na myšlení o celku díla,na smysl pro týmovou spolupráci a následnou reflexi práce.

Studijní materiály:

K.S.Stanislavskij: Můj život v umění. Moje výchova k herectví.

S. Ejzenštejn: Umění mizanscény

Peter Brook : Prázdný prostor.

Jan Císař : Teorie herectví loutkového divadla.

Bertolt Brecht : Myšlenky o divadle

Denis Diderot: Herecký paradox

Jan Hyvnar: Herec v moderním divadle

E.G.Craig : Herec a nadloutka

Otakar Zich: Estetika dramatického umění

Jiří Veltruský: Příspěvek k teorii divadla

Anatolij Efros : Divadlo má láska

Jindřich Honzl: Mimický znak a mimický příznak

A další?

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost R213
Učebna

()

15:30–18:00
(paralelka 1)
místnost R202
Učebna

()

15:30–18:00
(paralelka 1)
St
místnost R202
Učebna

()

16:30–19:00
(paralelka 1)
místnost R213
Učebna

()

16:30–19:00
(paralelka 1)
Čt
místnost R202
Učebna

()

15:30–18:00
(paralelka 1)
místnost R213
Učebna

()

15:30–18:00
(paralelka 1)
místnost R202
Učebna

()

15:30–18:00
(paralelka 1)

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet204IR4.html