AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Základy tvorby audiovizuálního obrazu 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
303ZTA2 Z 1 18/S česky
Vyučující:
Vít KLUSÁK
Anotace:

Dokumentarista sám sobě štábem. Ovládnout kameru a být schopen zapojit mikrofon usnadňuje tvůrčí i ryze praktickou komunikaci s kameramanem a zvukařem, případně to dokonce umožňuje je zastoupit. Dokumentarista povětšinou situaci neinscenuje, ale sleduje a zaznamenává, na čemž se však největší měrou podílí kameraman. A proto musí být dokumentarista schopen předmět svého zájmu (= situaci) nahlížet zejména skrz kameru. Intuitivní používání audiovizuálních konzervantů vede k radosti z hrubého materiálu: všechno natočené překvapuje a to, co se náhodou povedlo, dokonce příjemně. Potvrzením smyslu předmětu bude, když se zmíněné překvapení (a radost) vytratí a nahradí jej uvědomění, co všechno šlo v danou chvíli natočit lépe. A jak to příště udělat.

Požadavky:
Cíle studia:
Osnova (a sylabus):

6. Konzultace námětů a storyboardů POSTUPU PRÁCE

7. Montážní konzultace PP

8. Společné zhodnocení PP

9. Dokumentarista příležitostným zvukařem

Základy práce s minidiscem (apod.) a externím mikrofonem zapojeným do kamery. Jako poradce přizveme někoho z katedry zvuku.

10. ZPĚTNÝ SCÉNÁŘ

Zadání: Sestavte zevrubný zpětný scénář k jedné dynamické sekvenci ze

svého oblíbeného filmu. Všímejte si šířek záběrů, jejich návazností

(např. opustí postava záběr?) a pohybu kamery. Výčet doporučených filmů dostanete v hodině.

11. Praktické individuální konzultace k ostatním filmovým cvičením: především MŮJ POHLED a AUTORSKÁ REPORTÁŽ, jejich společný rozbor z hlediska výše uvedeného (a v té době už probraného).

12. Průběžně během obou semestrů: společné montážní rozbory ukázek z filmů

Studijní materiály:

DOPORUČENÁ LITERATURA:

James Monaco: Jak číst film, Albatros

Jean-Claude Carriere: Vyprávět příběh, NFA?

Sven Nykvist: Úcta ke světlu, Paseka

Pavel Juráček: Deník, NFA

Rozhovory Truffaut - Hitchcock, ČS filmový ústav (v antikvariátu, nebo v knihovně)

Karel Vachek: Teorie hmoty, Herrmann a synové

George Braque: Zápisky a rozhovory, Arbor vitae

Henri Matisse: Pozdní texty, Arbor vitae

Vladimír Kokolia: Slovník Grafiky II., AVU

Milan Knížák: Jeden z možných postojů jak být s uměním, Votobia

?a návod ke kameře, jíž používáte.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 211
Sborovna KDT

(Lažanský palác)
KLUSÁK V.
13:10–15:35
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet303ZTA2.html