Dramatické TV formy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
304DTVF | Z | 1 | 16/S | česky |
- Vyučující:
- Petr POLÁK
- Anotace:
-
Přednáška charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí i spoluprácí kameramana na tvorbě .
- Požadavky:
-
Teoretické i praktické znalosti odpovídající dosud absolvovaným přednáškám a cvičením.
- Cíle studia:
-
Cílem přednášky je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, která tato technologie přináší.
- Osnova (a sylabus):
-
Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.
Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.
Rozvaha o snímací a osvětlovací technice, t.j počet a druh kamer, koleje,jeřáby, množství a druh lamp, požadavky určené produkci.
Spolupráce s ostatními profesemi, které ovlivňují kvalitu obrazové stránky: kostýmním výtvarníkem, maskérem, hlavním osvětlovačem, videotechnikem.
Období natáčení ve studiu: organizace práce při natáčení sekvenční technologií, posloupnost jednotlivých úkonů, žádoucí vedení celého tvůrčího týmu režisérem, úzká spolupráce s hl. kameramanem.
Zvládnutí vedoucí úlohy hlavního kameramana v týmu svých spolupracovníků, strategickáa dostatečně diplomatická komunikace nejen s v týmu podřízených kamarádů, ale také se zaměstnanci studia, herci, atd.
Světotonální řešení při klasickém televizním snímání a jeho problematika, kompromisy při snímání z více směrů. Jednotlivé způsoby svícení při vytváření atmosféry s akcentem na pohyb herců, ovlivnění atmosféry obrazu velikostí záběru a navázání na bližší záběry.
Účast kameramana na postprodukci, trikové a korekční možnosti TV.
Přednášející: Doc. Petr Polák
Kontakt: Tel.: 724 094 162
- Studijní materiály:
-
J.Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/
J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./
S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./
Odborný časopis Incamera
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Kamera - bakalář (oborový předmět)