AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Kamera v dokumentárním filmu 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
304KDF4 Z 1 2/T česky
Vyučující:
Rudolf ADLER, Marek JÍCHA, Jiří MYSLÍK
Anotace:

Předmět navazuje na „Kamera v dokumentárním filmu 3“. Vyučující vedou studenty ke správnému pochopení důležitosti přesné volby technických prostředků a technologických postupů. V semináři se také řeší nové moderní digitální metody zobrazování a jejich aplikace na dokumentární film.

Požadavky:

Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.

Cíle studia:

Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.

Osnova (a sylabus):

Úkoly: Jedná se o soubor seminárních přednášek, praktických ukázek a aktivního dialogu ukončených zkouškou.

Osnova:

Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.

Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS

Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.

Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.

HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.

Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.

Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.

Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.

Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK-- PORTRÉT - LETOPIS

Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu)- portrét člověka - seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam - rozhovor, na magnetofonu. Společně svoje záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.

Studijní materiály:

Petr Prokop - Současné filmové kamery

Petr Prokop - Zakládání filmových kamer

Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu

Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.

Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958

Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963

Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968

Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu

Anton Wilson´s - Cinema Workshop

Kodak - Student Filmmaker´s Handbook

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 222
Ateliér KK

(Lažanský palác)
JÍCHA M.
17:20–18:55
(paralelka 1)
Myslík
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet304KDF4.html