Mediální management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
305PD | ZK | 3 | 24/S | česky |
- Vyučující:
- Kateřina FRIČOVÁ
- Anotace:
-
Cílem je naučit studenty prezentovat projekt, uvědomění si možností odlišných metod vedoucí k jednomu cíli.
- Požadavky:
-
Znalost mediálních zákonů
- Cíle studia:
-
Cílem je naučit studenty prezentovat projekt, uvědomění si možností odlišných metod vedoucí k jednomu cíli.
- Osnova (a sylabus):
-
Vymezení pojmu producent, rozdílná pojetí.
Pravomoce, kompetence, zodpovědnost.
Rozdíly a shody mezi producentem v TV veřejné služby, privátní,závislým, „nezávislým“ a nezávislým.
Jak vybírat projekt, míra uplatňování diktatury ve štábu, kde začíná a končí svoboda tvůrců.
Znalosti dobrého producenta z oblastí jiných profesí.
Jak získávat znalost potřeb trhu, diváků, klientů. Potřeby, představy, iluze a deziluze.
Komerční tlak, hranice vkusu, míra kompromisů?je-li,kdy, v čem, proč.
Je rozdíl mezi zodpovědností producenta z privátní sféry a tím „veřejnoprávním“ , V čem a proč .
Znalost technologií, jejich výběr
Základní principy tvorby programového schematu, rozdílný přístup privátní TV a TV veřejné služby. Cílové skupiny.
Jak snižovat náklady bez negativního vlivu na kvalitu.
Sponzoři, produkt placement. Možnosti v rámci zákona, prohřešky proti zákonu - byť v dobré víře.
Jak prezentovat projekt, zabezpečení financování.
Cíl je jeden, cesty různé.
Strategie prezentace, rozdíly mezi příjemci?grantová komise, ČT, Nova, bohatý mecenáš, marketingový ředitel velké firmy.
Psychologie prezentace, nejčastější chyby, jak je odstranit.
Jak vyvracet námitky, jak argumentovat proti šíleným či nezákonným představám sponzorů.
Sponzor nebo koproducent.
Rozbor prezentací studentů, získávání nových dovedností
Některé přednášky navštíví zajímaví hosté s významnými praktickými zkušenostmi, na výběru jmen se budou podílet i studenti, spolu s vysvětlením, proč chtějí pozvat právě tenkterý typ hosta.
Každá přednáška se skládá z úvodu do problematiky, následuje diskuse - názory studentů, otázky, poté pak společně formulované závěry.
Požadavky ke zkoušce
Vytvoření a obhajoba projektu formou prezentace, v PowerPointu či obdobném programu.
Komu je prezentace určena vyplyne z diskusí během přednášek, cílem je, aby objektem byl typ, se kterým mají studenti nejméně zkušeností.
Kateřina Fričová
Kontakt fricovak@centrum.cz
- Studijní materiály:
-
Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001Sb
Tiskový zákon 46/2000 Sb
Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)