AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Šíření audiovizuální tvorby 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
305SAT2 ZK 3 24/S česky
Vyučující:
Aleš DANIELIS
Anotace:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu. Úvodní část je věnována detailní analýze potenciální příjmu z šíření AVZ a postupy výpočtu estimace výnosů. Druhá přípravě filmu k vydání do filmové distribuce s ohledem na sestavení rozpočtu a marketingového plánu.

Požadavky:

Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby I.

Cíle studia:

Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu. Úvodní část je věnována detailní analýze potenciálnímu příjmu z šíření AVZ a postupy výpočtu estimace výnosů. Druhá přípravě filmu k vydání do filmové distribuce s ohledem na sestavení rozpočtu a merketingového plánu.

Osnova (a sylabus):

1. Ekonomika šíření AVT a členění výnosů

2. Ekonomické zdroje vlastní filmové distribuce

3. Estimace výnosu konkrétního filmu

4. Náklady na šíření audiovizuální tvorby

5. Technické a produkční náklady

6. Marketing 1

7. Marketing 2

8. Marketing 3

9. Marketing 4

10. Akvizice filmů 1

11. Akvizice filmů 2

12. Vnitřní náklady distribuční organizace

13. Aproximativní bilance distribuce filmu

Předmět je zakončen zápočtovou prací, kterou je ekonomická kalkulace distribučního rozpočtu vybraného filmu, její zdůvodnění a stanovení základní marketingové strategie filmu.

Studijní materiály:

Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce

Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce

Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce

Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.

Základem je průběžné sledování vývoje filmového trhu, který v současné době zprostředkovávají nejlépe časopis Filmový přehled a deník Hospodářské noviny, zejména v pravidelné rubrice Zábavní průmysl. Zahraniční trh je mapován nejlépe odbornými časopisy Variety, Screen International a Screen Digest. Obdobné informace přináší i řada jiných amerických, německých, francouzských či italských periodik. Informace dnes není nutné přijímat v běžné tiskové formě, ale jsou přístupné i prostřednictvím Internetu.

Předpokladem k úspěšnému absolvování předmětu je vlastní zkušenost z návštěv kin, studenti by se rozhodně neměli omezovat jen na uzavřené projekce a zvláštní akce. Předpokládám osobní zkušenost z návštěvy multiplexu, artkina, doporučené je i členství v některém filmovém klubu resp. znalost prostředí kin některého menšího města.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 330
Učebna KP

(Lažanský palác)
DANIELIS A.
16:30–18:05
(přednášková par. 1)
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305SAT2.html