AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Kamera v animovaném filmu 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
309KAF1 Z 1 2/T česky
Vyučující:
Ivan VÍT
Anotace:

Úkolem přednášky je rozšířit studentům obzor v technické, technologické a tvůrčí práci se záznamovými zařízeními vhodných pro snímání animovaného filmu. Přednášky částečně navazují na „Filmovou techniku“ dále však do hloubky seznamují se specifikou snímaní animace.

Požadavky:

Student musí absolvovat předmět „Filmová technika“. Současně by se měl alespoň rámcově seznámit s filmovou a digitální postprodukcí. Výhodou je alespoň základní znalost optiky, fotografování a v computerové technice znalost a použití různých datových formátů. Praxe ve „Photoshopu“, nebo jiném programu tohoto typu je také vítána.

Cíle studia:

Předmět má studenta hlouběji seznámit se specifikou práce kamery v animaci. Technologické základy, které studenti získaly v předmětu „Filmová technika“ jsou v těchto přednáškách aplikovány na podmínky při snímání a přípravu animovaných projektů všech klasických animovaných technologií.

Osnova (a sylabus):

Kamera v animovaném filmu a vůbec v animované tvorbě obecně má svá výrazná specifika. Práce s touto snímací technikou sice obsahuje všechny základní parametry a návyky shodné s natáčením „reálné tvorby“, animace však klade mnoho nových omezení a potřeb, které musí budoucí tvůrce znát.

V zimním semestru si studenti oživí některé nutné ale obecně známe technické znalosti filmové techniky a seznámí se prakticky i na filmových ukázkách s typy zařízení a jejich použití v různých známých filmech a vzorových ukázkách.

V letním semestru pak krok za krokem probíhá seznamování s celým technologickým procesem výroby animovaného filmu s hlediska kamery se zdůrazněním tvůrčího využití daných technických možností.

Tématické rozvržení přednášky:

letní semestr

1. Seznámení se s významem a místem kamery jako transformačního prostředku ve sdělovacím systému filmu nebo multimédiích.

2. Metody záznamu obrazu - rozdíly v optickém zobrazení proti digitální konstrukci.

3. Společné obecné zásady vycházející z přírodních (fyzikálních) zásad vnímání obrazu.

4. Rám obrazu (formát) jako základní transformační prvek kamery. Rozdíly proti pozorování okem

5. Technické parametry snímacích zařízení vhodných pro animovaný film.

6. Kamera a její nejdůležitější parametry a části specifické pro animaci.

7. Různé animované technologie a kamera (kreslený film, papírkový, poloplastický, atd.).

8. Optika a její důležitá specifika. Její výběr, kvalita, možnosti, omezení.

9. Filmová surovina - negativ.

10. Pomocná zařízení vhodná k pohybu kamery a k dalším kinetickým efektům.

11. Nové technologie vhodné pro snímání animovaného obrazu.

12. Použití elektronických snímacích zařízení a TV kamer pro snímání animace.

13. Přenos digitálního obrazu na film a jeho kvalita.

Studijní materiály:

Filmová technika a technologie, J. Myslík

Film a filmová technika, SNTL 1974

Creating 3-D Animation, P. Lord, B. Sibley ISBN 0-8109-1996-6

The complete Kodak Animation Book ISBN 0-87985-330-1

Student filmamakers Handbook, Kodak, 1995

Glosary and Multilingual Lexicon, Cartoon / Media

www.awn.com

www.animation.cz

www.stopmotionanimation.com

http://www.cartoon-media.be

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2008/2009:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2008/2009:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost
()
VÍT I.
09:50–11:25
(paralelka 1)
Na Doubkové 8, Praha 5
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 5. 2009
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet309KAF1.html