AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Methodology of the Theatre with Children and Youth 4

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction
205MDM4 ZK 2 45/S Czech
Tutor:
Radek MARUŠÁK
Synopsis:

Kurz seznamuje studenty se strategiemi, metodami, typy lekcí při práci s dětským divadelním souborem. Studenti se seznámí se specifiky práce v různých obdobích vývoje dětí i s metodami a lekcemi sledujícími konkrétní cílové oblasti (hledání a práce na tématu, postavě, práce s prostorem apod.). V závěrečných lekcích kurzu se studenti aktivně podílí na práci směřující k jevištnímu tvarování či jinému typu projektové práce v rámci souboru a navrhnou a zrealizují vlastní lekce pro dětský divadelní soubor.

Prerequisites:

Studenti naváží na poznatky ze seminářů Praktikum Dv I, II, Didaktika dramatické výchovy.

Study Objectives:

- Studenti jsou schopni volit metody práce s ohledem na věk a vývojová specifika dětí.

- Studenti vědomě volí strategie a typy lekcí v jednotlivých fázích své práce.

- Studenti jsou schopni reflektovat vlastní zkušenost, volit alternativní cesty, řešit problémové situace, aktivně pracovat s cílovými strukturami.

- Studenti dokáží vytvořit různé typy lekcí pro divadelní soubor s vědomím zákonitostí a specifik tvořivé divadelní práce.

Outline and Syllabus:

OSNOVA:

- Metodika práce v souvislosti s vývojem dětské psychiky.

- Strategie práce a typy lekcí.

- Práce na jevištním tvarování či jiný typ dlouhodobé projektové práce s dětským souborem.

- Samostatné výstupy studentů a jejich reflexe a evaluace.

SYLABUS

V první části kurzu (první semestr) se budou studenti zabývat metodikou práce z pohledu vývojové psychologie. Teoretická zjištění budou provázet ukázky lekcí určených pro konkrétní věkovou skupinu dětí a ukázky divadelního představení sledované věkové skupiny. V druhé části kurzu se studenti seznámí s různými typy lekcí s různým zacílením práce (průpravná cvičení, hledání tématu, práce na postavě, užití improvizace a dramatické hry?). Třetí semestr bude věnován dlouhodobé souvislé práci na určitém tématu od volby námětu, po hledání obsahů, témat, situací s možností směřování k produktu.

Study materials:

DISMAN, Miroslav

1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)

MLEJNEK, Josef

1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)

KONÝVKOVÁ, Irena

1998 „Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem“, Tvořivá dramatika IX, 1998, č. 2-3

PALARČÍKOVÁ, Alena

2001 Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku-Společnost Amatérské divadlo a svět)

SLAVÍK, Mirek

1996 Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem (Praha: IPOS-ARTAMA)

WAY, Brian

1967 Development Through Drama; přel. Eva Machková, Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Praha: ISV nakladatelství, 1996)

Note:
Schedule for winter semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2009-5-7
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205MDM4.html