AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Practice II. 3

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction
205PXB3 Z 1 Czech
Tutor:
Jaroslav PROVAZNÍK
Synopsis:

Praxe ve studiu dramatické výchovy je koncipována a realizována tak, aby tvořila součást učebního plánu všech ročníků jak bakalářského, tak magisterského studia. V druhé fázi má předmět Praxe podobu systematické práce každého posluchače s vlastní skupinou.

Prerequisites:

Kromě vlastní práce s dětskou nebo středoškolskou skupinou jsou součástí praxe průběžné konzultace s pedagogy. Podmínkou zápočtů jsou podrobné záznamy z pěti po sobě jdoucích lekcí. V závěru každý posluchač vypracuje písemnou reflexi vlastní práce.

Study Objectives:

Umožnit posluchačům dlouhodobé aplikovaní a ověřování poznatků získaných ve studiu, konfrontování vlastních zkušeností účastníka lekcí s rolí učitele, který sám koncipuje a vede dramatickovýchovné lekce.

Rozvíjet u posluchačů schopnost samostatně plánovat a realizovat dramatickovýchovné lekce, pohotově reagovat na skupinu a její proměny.

Vést posluchače k tomu, aby si postupně nacházeli a budovali vlastní styl učení.

Rozvíjet u posluchačů schopnost a dovednost reflektovat práci svěřenců i vlastní práci a s těmito poznatky dále tvořivě pracovat.

Motivovat posluchače k samostatné práci na sobě.

Outline and Syllabus:

Řízená (celoroční, u kombinovaného bakalářského typu studia dvouletá) praxe posluchačů: Kontinuální a systematická práce s dětskou nebo středoškolskou skupinou, která může mít např. jednu z těchto podob:

- výuka samostatného předmětu Dramatická výchova (resp. Literárně dramatická výchova) na 1. nebo 2. stupni ZŠ,

- výuka některého z dalších předmětů dramatickovýchovnými metodami na 1. nebo 2. st. ZŠ nebo na střední škole,

- vedení dramatického, resp. divadelního nebo recitačního kroužku/souboru,

- dramatickovýchovná práce s předškolními dětmi,

- výuka alespoň jedné skupiny na LDO ZUŠ

apod.

Vedle toho mají posluchači možnost podle svého zájmu samostatně koncipovat a vést dramatickovýchovné dílny pro dětské recitátory nebo členy dětských divadelních souborů v rámci celostátních přehlídek a dílen Dětská scéna nebo v rámci krajských či jiných přehlídek a dílen dětského divadla nebo dětského přednesu - po dohodě s vedením KVD DAMU (v kterémkoli ročníku studia).

Study materials:

BLÁHOVÁ, Krista, Pavel VACEK, Irina ULRYCHOVÁ, Jaroslav PROVAZNÍK

1996 Uvedení do systému školní dramatiky. Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy (Praha: ARTAMA)

BUDÍNSKÁ, Hana

1994 Hry pro šest smyslů (Praha: ARTAMA-IPOS - 3., dopl. vyd.)

DISMAN, Miroslav

1976 Receptář dramatické výchovy (Praha: SPN)

KOŤÁTKOVÁ, Soňa-Jaroslav PROVAZNÍK, Krista BLÁHOVÁ, Radka SVOBODOVÁ, Anna TOMKOVÁ

1998 Vybrané kapitoly z dramatické výchovy (Praha: Karolinum)

MACHKOVÁ, Eva

1998 Úvod do studia dramatické výchovy (Praha: ARTAMA-IPOS)

1999 Metodika dramatické výchovy (Praha: ARTAMA-IPOS, 8. revid. vyd.)

2004 Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy (Praha: DAMU)

MLEJNEK, Josef

1997 Dětská tvořivá hra (Praha: IPOS-ARTAMA - 2. přeprac. vyd.)

MORGAN(OVÁ), Norah-SAXTON(OVÁ), Juliana

1987 Teaching drama. A mind of many wonders; přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník, Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, Praha, 2001)

ULRYCHOVÁ, Irina

2004, 2005 „Drama a příběh“, Tvořivá dramatika XV, 2004, č. 1-3; Tvořivá dramatika XVI, 2005, č. 1-3

VALENTA, Josef

1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)

Note:
Schedule for winter semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2009-5-7
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205PXB3.html